Monday 28 January 2019

ကဗ်ာတစ္ပုဒ္က ေပးတဲ့ခြန္အား



ဒီအေၾကာင္းေလးကို ေရးခ်င္ေနတာၾကာၿပီ။ဘာအေၾကာင္းလည္းဆိုေတာ့ ကဗ်ာေလး
တစ္ပုဒ္ အေၾကာင္းပါ။

ကဗ်ာေလးကို ကိုယ္ပိုင္မွတ္စု စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားၿပီး မၾကာခဏ ထုတ္ထုတ္ဖတ္ျဖစ္ရာကေန ေနာက္ေတာ့ အလြတ္ရသြားတဲ့ အထိကဗ်ာေလးကို သေဘာက်မိတယ္။

ဒါေပမယ့္ ခုလို ေရးျဖစ္ဖို႔အေၾကာင္းေပၚလာတာကေတာ့ ဟိုတေလာက အဆိုေတာ္
တစ္ေယာက္ေျပာတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ဝတၳဳေတြမဖတ္ဘူး။စိတ္ကူးယဥ္ထားတဲ့ စာေတြျဖစ္လို႔ 
ဘာမွ ကိုယ့္အတြက္ အက်ဳိးမရွိဘူး ဆိုတဲ့စကားကို ၾကားလိုက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အ
လြတ္ရေနစြဲလမ္းေနတဲ့ ကဗ်ာေလးအေၾကာင္းကို ေရးျပခ်င္လာတယ္။

သူက ကဗ်ာေရာ ဝတၳဳေရာ သိမ္းက်ဳံးေျပာလိုက္ေပမယ့္ ဒီမွာေတာ့ ကဗ်ာအေၾကာင္းပဲ
 ေၿပာပါမယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ေက်ာင္းကိုသြားၿပီး ပညာေတြ မသင္ခင္ကတည္းက လက္ဦးဆရာ
ၿဖစ္တဲ့ မိဘႏွစ္ပါးဆီကေန နႈတ္တိုက္သင္ၾကားေပး တဲ့ ကဗ်ာေတြကို အရင္ဆုံး 
သင္ယူခဲ့ၾကရတာ မဟုတ္လား။

ခ်ဳိမိုင္မိုင္ကစလို႔ ေရႊလမွာယုန္ဝပ္..စသျဖင့္အမ်ားႀကီးေပါ့။ ကေလးဘဝနဲ႔ လိုက္တဲ့ 
ကဗ်ာ ေလးေတြ ကို စသင္ခဲ့ရတာ မဟုတ္လား ။

ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေက်ာင္းသားဘဝကေနလူေလာကထဲ ေရာက္သည္အထိ စြဲလမ္း
မွတ္ မိေနၾကတဲ့ ကဗ်ာေတြလည္း ကိုယ္စီ ကိုယ္စီမွာ ရွိၾကမွာပါပဲ။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ သင္ေသသြားေသာ္
ဆရာမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ဖိုးေမာင္လာၿပီ
ဆရာတင္မိုးရဲ႕ ေအာင္ဆန္းဇာနည္

တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ကဗ်ာေတြသင္ေပးတဲ့အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကလူေတြကို 
ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကတည္းက ရသ စာေပရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြကိန္းေအာင္ေစခ်င္
တဲ့ သိေစခ်င္တဲ့ေစတနာလို႔ပဲ ျမင္မိတယ္။

ကဗ်ာကိုအက်ယ္ဖြင့္လိုက္ရင္ အဓိကေတြ႕ရမယ့္သေဘာတရား ကေတာ့ ရသစာ
ေပရဲ႕သေဘာတရားေတြပါပဲ။

ရသစာေပကသာလွ်င္ ေကာင္းမြန္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ ျပည့္စုံ
တဲ့လူ႔အသိုင္းအဝန္းကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ႏိုင္လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာလို႔ ေက်ာင္း
ေတြကေန စၿပီး လူငယ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲကို မွတ္မိလြယ္ မွတ္ရလြယ္တဲ့ ကဗ်ာလို ရသစာ
ေပေတြ စြဲၿမဲေနေအာင္ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးတာလို႔ထင္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ဆိုရင္ ေႏြဦးကာလျမဴထေသာအခါ လို ကဗ်ာကို ဖတ္ရတာ ႐ုပ္ရွင္ကိုၾကည့္
ေနရသလို၊ မ်က္လုံးထဲမွာ ျမင္လာတဲ့အထိခံစားရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ထန္းသမားမိသား
စုဝင္တစ္ေယာက္ လိုလိုျဖစ္သြားရတဲ့အထိပဲ။

ဖိုးေမာင္လာၿပီကဗ်ာကို အသံထြက္ဖတ္လိုက္ရတဲ့အခါ ရန္သူ႔လက္ထဲမွာ က်သြားတဲ့
ရြာသားေလး ဖိုးေမာင္ကို ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးတစ္ေယာက္လို ျမင္မိတဲ့အထိပဲ။

ဒီဘက္ေခတ္ ႐ုပ္သံမီဒီယာေတြ အုပ္စိုးေနတဲ့ကာလမွာ လူအမ်ားစုဟာ စာတစ္ပုဒ္
ကို ဖတ္ၿပီး မေတြးခ်င္ မခံစားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ကဗ်ာဆို ပိုဆိုးေပါ့ေလ။

မ်ားေသာအားျဖင့္က ႐ုပ္သံေတြကေန ျမင္ရၾကားရတဲ့ စာေပဆိုင္ရာစကားဝိုင္းေတြ
 ေဟာေျပာပြဲေတြကိုသာ အာ႐ုံစိုက္လာၾကေတာ့တာ သတိထားမိတယ္။

အဲဒီထဲကမွ ဘယ္လိုေန ဘယ္လိုထိုင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမယ္ ဆိုတာ
မ်ဳိးေတြကို လူေတြက ပိုၿပီးစိတ္ဝင္စားလာၾကတယ္။

အမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္နက္ထဲကေန ႐ုန္း ထြက္ခ်င္ေနၾကသူေတြ ျဖစ္
ေလေတာ့စိတ္ဝင္စားျခင္းကို အျပစ္လို႔မဆိုသာေပမဲ့အဲဒီစိတ္ဝင္စားမႈကို ခုတုံးလုပ္ၿပီး 
သင့္ဘဝမွာေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ ဒီအခ်က္ေတြလုပ္ပါတို႔၊ ေအာင္ျမင္ေရး က်င့္စဥ္တို႔ ..အဲ
ဒီလိုေခါင္း စဥ္ေတြတပ္ၿပီးလုပ္စားလာၾကသူေတြ၊ စင္ေပၚမွာ ေနရာယူလာၾကသူေတြ
မ်ားလာတယ္။

လူအမ်ားစုကလည္း အဲဒီေဟာေျပာခ်က္ေတြကိုပဲ တကယ့္အႏွစ္သာရ ရွိတဲ့ေဟာေျပာ
ခ်က္ေတြ လို႔ထင္လာၾကတယ္။ အဲဒီလို ေဟာေျပာ ေနၾကသူေတြကိုသာလွ်င္ တကယ့္
အရည္ အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ လူ႔ေလာကကို ဦးေဆာင္ ေနၾကသူေတြ လို႔ သတ္မွတ္ ထင္
ၿမင္လာၾကေတာ့တယ္။

တကယ့္ရသစာေပကို ေရးခဲ့ၿပီး ေဟာေျပာပို႔ခ်ၾကသူေတြကိုဆို ဘာေတြေျပာေနမွန္းလဲ
မသိဘူး။ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး လို႔ ေျပာတတ္ပါေသးတယ္။

ေအာင္ျမင္ေရး ဘာညာကို အေျခခံျပီး ေဟာေျပာၾကတဲ့ သူတို႔ေဟာေျပာခ်က္ေတြထဲမွာ
ႏိုင္ငံတကာက စံေတြ စံနစ္ေတြ စသျဖင့္ အကုန္ပါေပမဲ့ကိုယ့္ျပည္က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စာ
တစ္ပုဒ္ရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုမွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာတာမ်ဳိးအလြန္ရွားပါတယ္။

တကယ္ဆို သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ရသစာေတြ၊ ကဗ်ာေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာၾကတယ္ဆို
တာ ျငင္းလို႔မရႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ရသစာေပဟာ ေန႔စဥ္ ႐ွဴသြင္းေနရတဲ့ ေအာက္စီ
ဂ်င္နဲ႔တူၿပီး ေအာင္ျမင္ေရး ဘာညာေတြကေတာ့ ျဖည့္စြက္အစာေလာက္ပဲျဖစ္တယ္။
ဒါကို အခ်ဳိ့ကေျပာင္းျပန္ျမင္ၾကတယ္။

ဒီေတာ့လည္း အစပိုင္းကေျပာခဲ့သလို အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ကိုယ္တိုင္က ကဗ်ာေတြ၊
ဝတၳဳေတြ မဖတ္ဘူး။ ဘာမွ မရလို႔ဆိုတဲ့အထိေျပာရဲလာတဲ့အထိ ျဖစ္လာတာ ဆန္း
ေတာ့မဆန္းဘူးေပါ့။

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ကဗ်ာေတြ၊ ဝတၳဳေတြရဲ႕အႏွစ္သာရကိုေကာင္းေကာင္း သိထား 
ခံစားထားခဲ့သူ ဆိုေတာ့ အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။

သူေျပာသလို ကဗ်ာတစ္ပုဒ္က ဘာမွ ကိုယ့္အတြက္အက်ဳိးမရွိဘူး ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္
က ဒီကဗ်ာ ဆန္႔က်င္ျပခ်င္ပါတယ္။

                      ေတာသားႏွင့္ေဆာင္း

                      ကတီၲပါမရွိ စပ္ေစာင္ရွိတယ္
                      စပ္ေစာင္မရွိ လႊာေစာင္ရွိတယ္
                      လႊာေစာင္မရွိ ထင္းတုံးရွိတယ္
                      ထင္းတုံးမရွိ သတၱိရွိတယ္။

     ေရးတာက တစ္သက္တာစာေပဆုရ ဆရာၾကီး ကိုေလး(အင္းဝဂုဏ္ရည္)ပါ။ 

ကဗ်ာေလးက လူတိုင္းနားလည္လြယ္တဲ့႐ိုး႐ိုးေလး ေရးျပထားတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါပဲ။
ဒီကဗ်ာကို ဖတ္ၿပီး ဘာရသလဲ၊ ဘာေတြ ေတြး စရာရွိလာသလဲ ။

ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းအေတြးကေတာ့ ဒီကဗ်ာနဲ႔ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ျခင္းဟာ ကြ်န္ေတာ့္
အတြက္ ရတနာသိုက္တစ္ခုနဲ႔ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ျခင္းပါပဲ။

                         ေတာသားႏွင့္ေဆာင္းတဲ့။

ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ေတာသားဆိုေတာ့ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကိုဖတ္မိကတည္းက ကြက္
တိေပါ့။

ပထမဆုံးစာေၾကာင္းက
ကတီၲပါမရွိ စပ္ေစာင္ရွိတယ္တဲ့။
ဘဝမွာ လူတိုင္းဟာ အေကာင္းဆုံးကိုခ်ည္းပဲ လိုခ်င္ၾကတာေပါ့။ ေလာဘရွိသူေတြခ်ည္း
မဟုတ္လား။ ဒါကို ကဗ်ာဆရာက သိတယ္။ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆုံးကို ပိုင္
ဆိုင္ခ်င္ၾကတာေပါ့ေလ။ ခရီးသြားရင္ ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔သြားတာမ်ဳိးကအစ အိမ္သာတက္
ရင္ေတာင္  ဗိုလ္ထိုင္အိမ္သာနဲ႔ မွ တက္ခ်င္တာမ်ဳိး။ဒါေပမဲ့ မရွိဘူးလား၊ ရတယ္
ရွိတာနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေနမယ္။ ပထမဆုံးစာေၾကာင္းက ဒါကိုေျပာတာ။

ဒုတိယစာေၾကာင္း
စပ္ေစာင္မရွိ လႊာေစာင္ရွိတယ္တဲ့။
ဪ..၊ ကဗ်ာဆရာက ေျပာထားတာ။အကယ္၍ အေကာင္းဆုံးဆိုတဲ့အရာသာငါ့မွာ 
မရွိရင္ သူ႔ေလာက္မေကာင္းတဲ့ ဟာနဲ႔လည္း ငါ့ဘဝကို ငါ ေနတတ္ေက်နပ္ပါတယ္
တဲ့။ ကဗ်ာဆရာဟာ မရွိတာကို တမေနဘူး။ရွိတာနဲ႔ အိုေက စိုေျပတယ္ေပါ့။ ဒါကိုေျပာထား တာ။

တတိယစာေၾကာင္း
လႊာေစာင္မရွိ ထင္းတုံးရွိတယ္တဲ့။
အိုေက ဒုတိယတန္းစားေလာက္ ေကာင္းတာမရွိဘူးလား။ ရတယ္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။တတိ
ယတန္းစား အေနအထားနဲ႔လည္း ဘဝမွာငါေနေပ်ာ္ပါတယ္ကြာလို႔ ျပဳံးျပဳံးႀကီး ဆိုထား
တာ။

ထင္းတုံးမရွိ သတၱိရွိတယ္..တဲ့

ကြ်န္ေတာ္အၾကဳိက္ဆုံးစာသားပဲ။

ေဟ့ ငါ့မွ ဘာမွမရွိရွိဘာအားကိုးစရာမွ မရွိရွိအကူညီေပးမယ့္သူ ဘယ္သူမွ မရွိရွိငါျဖစ္ခ်င္တာကို ငါကိုယ္တိုင္ရေအာင္လုပ္မယ္ ေဟ့ ငါ့မွာ သတၱိရွိတယ္ကြ လို ့ၾကဳံးဝါးသံကို ၾကားလိုက္ရသလိုပဲ။ ၾကက္သီးေတြေတာင္ ထေလာက္တဲ့အထိပါပဲ။

ဒါပဲ။
ဒါဟာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကေပးတဲ့ ခြန္အားပဲ။ေအာင္ျမင္ေရး၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေရးတိုးတက္ေရး 
စတဲ့ စကားလုံး အႀကီးႀကီးေတြတစ္လုံးမွ မပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီကဗ်ာဟာကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အထက္ကေျပာထားတဲ့ စကားလုံးေတြသုံးၿပီး ေရးထားတဲ့ စာတစ္အုပ္ထက္ အဖိုးတန္တဲ့ က်မ္းတစ္ဆူပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ခံအားအရေတာ့ဒီကဗ်ာဟာ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ဟိုကဒီကစုေစာင္းျပန္
လည္တင္ျပထားတဲ့ အဂၤလိပ္စာေတြကို ျဖတ္ညႇပ္ကပ္လုပ္ထားတဲ့ စာအုပ္ထူထူတစ္အုပ္ထက္ အဖိုးတန္တဲ့ က်မ္းတစ္ဆူပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကိုျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သတၱိကိုကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကေနလည္း ရေအာင္စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါပဲ။

ဒါဟာ
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကေပးတဲ့ခြန္အားပဲ။

                            လူခါး
               Chiyoda-Machi,JP

                12:35pm: fri;

No comments: