Thursday 2 October 2014

တန္ဖုိး


                                                               (၁)

               “လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးဆုိုတာ သူ႔မွာ ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတဲ့ အခ်က္ အေပၚမွာ မူတည္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူက လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ထမင္းေကၽြးထားႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေပၚမွာ မူတည္တာ”

                                                               (၂)

               ကၽြန္ေတာ့္မွာ စာအလြန္ဖတ္၍ အမွတ္သညာအားေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ သူက စာဖတ္ျခင္းကိုသာ ႏွစ္ၿခိဳက္၍ စာေရးျခင္းကိုကား လုံး၀မလုပ္ဘဲေနသည္ဟု ေျပာမျဖစ္႐ုံေလာက္သာ ေရးသူျဖစ္၏။ သူ႔ထံ၌ရွိေသာ စာအုပ္မ်ားစြာတုိ႔ကို အလြတ္နီးပါး အာဂုံ ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ဖတ္မွတ္တတ္သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ သူမလြဲမေသြ ျပဳမူတတ္ဆုံးေသာ အရာမွာ သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္မိေသာ စာတုိေပစ ဒသန ကေလးမ်ားကို စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖင့္ ကူးယူ၍ က်က္မွတ္ေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
             အထက္ပါ စကားေလးအား သူ႔ထံမွ ၾကားခဲ့ရသည့္ေန႔က သူ႔အိမ္ေရွ႕ရွိ ၀ါး႐ုံပင္ရိပ္တုိ႔ ေအာက္တြင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ အတူထုိင္ျဖစ္ၾကသည့္ေန႔လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေန႔က သူႏွင့္ စကားေျပာရျခင္းသည္ ခါတုိင္းေန႔မ်ားဆီကထက္ ပုိ၍ သာေမာဖြယ္ေကာင္းေနခဲ့သည္ေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ လက္မလည္ေအာင္ ေရာင္းေနရေသာ သူ႔ အိမ္သူသက္ထား၏ ထမင္းဆုိင္ကေလးအား ၾကည့္ေနေသာ သူ၏ မ်က္လုံးမ်ားထဲတြင္ အခ်ိန္အခါ မဟုတ္ ၾကယ္တာရာတုိ႔ လင္းလက္ေနသည္ဟု ထင္ခဲ့မိသည္။

            “ၿပီးျပည့္စုံျခင္း အလ်ဥ္းမရွိတဲ့ လူေတြက သူတစ္ပါးကုိ အျပစ္ေျပာတတ္တယ္။ နည္းနည္း ျပည့္၀တဲ့ လူေတြကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ အျပစ္ေျပာတတ္တယ္တဲ့။ အဲ..လုံး၀ ျပည့္၀သြားတဲ့ လူေတြကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္မေျပာၾကေတာ့ဘူးတဲ့ကြ”

               ကၽြန္ေတာ္တို႔ အညာၿမိဳ႕ကေလးမွ စာေပပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္အား ပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳ ေရးသားသည့္ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး ေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ကေလးႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ၏မေက်နပ္ခ်က္ မ်ားကို ဖြင့္ဟၿပီးသည့္ေနာက္၌ ထုိစကားကို သူေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထုိမိတ္ေဆြ၏ေနာက္မွ စာေရးစာဖတ္လုပ္လာခဲ့သူပီပီ မည္သည့္စကားမွ် မွတ္ခ်က္၀င္မေပးခဲ့မိ ပါေပ။
              သို႔ေသာ္ ထုိေန႔က သူ႔အိမ္၌ ထမင္းစားရန္ အတင္းစီစဥ္ခဲ့ျခင္းကိစၥကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မ်ားစြာ အျငင္းရခက္စြာျဖင့္ လက္ခံခဲ့ရပါသည္။ သူ၏ အမွတ္မထင္ တည္ခင္းခဲ့ေသာ ထုိထမင္းနပ္ကေလးသည္ သူ႔အိမ္သူ၏ ဆုိင္ကေလးမွ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ဟင္းလ်ာတုိ႔ႏွင့္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ထမင္းၿမိန္၍ အၿမဲတေစ အမွတ္တရျဖစ္ ရွိေနရမည့္ ထမင္းနပ္ကေလး တစ္နပ္လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
              ထုိေန႔၏ ေနာက္ပိုင္းမ်ား၌ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ မဆုံျဖစ္ေတာ့။ ဆုံလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစား ျဖစ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့။ ထမင္းတစ္နပ္အတြက္ တစ္ခုခုေပးေစခ်င္ေသာ ေစတနာရွိသူတို႔၏ ထမင္း အား ျပန္ေပးႏိုင္သည္ထားဦး ကၽြန္ေတာ္ မစားခ်င္ေတာ့။

                                                       (၃)


          အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲထားပုံက
          ရင္ခုန္စရာ
          ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာမ်ား
          ေတာေမွာက္ေသာ နက္႐ႈိင္းျခင္းမ်ား
          ခုိမ်ား၊ က်ီးကန္းမ်ား၊ ထပ္ခုိးမ်ား
          လူျဖစ္ရက်ဳိး နပ္ေစဖုိ႔ ဆြဲငင္တယ္
          လူျဖစ္ရက်ဳိး နပ္ခ်င္လုိ႔ တြန္းကန္တယ္
          ေလခၽြန္သံလား
          ေျမြတြန္သံလား


               ရန္ကုန္မွာေမြး၊ ရန္ကုန္မွာႀကီးခဲ့သည့္ ရန္ကုန္သား ကဗ်ာဆရာ လင္းလက္တာရာကေတာ့ ရန္ကုန္ ကုိ သုိ႔ကလုိ ထည့္သြင္းဖြဲ႕ႏြဲ႕ အာသာေျဖခဲ့ဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေရာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘ၀ကို ေတာ္ေတာ္ေ၀းေ၀း ျဖတ္သန္းၿပီးခဲ့သည္အထိ ရန္ကုန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖြဲ႕ႏြဲ႕စရာ မရွိသေလာက္နီးနီး ခံစားမႈမဲ့ျဖင့္ ေနခဲ့ဖူးပါသည္။ ရန္ကုန္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း မဟုတ္ခဲ့သလုိ စီးပြားဖက္ လည္း မဟုတ္ခဲ့ၾက။
             ကၽြန္ေတာ္က ရန္ကုန္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကဲ့သုိ႔ အညတရ အညာသားတစ္ေယာက္အား ေခ်ာင္းေျမာင္းလုပ္ႀကံရန္ အခါမေရြး ေစာင့္ဆုိင္းေနသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု သတိႀကီးစြာျဖင့္ ထိေတြ႕ သြားလာ ဆက္ဆံေနခဲ့မိသူမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
            ဤနည္းႏွင္ႏွင္ေလးသာ ပတ္သက္စပ္လွ်က္ေနရင္းကပင္ ရန္ကုန္ကုိ ဇာတ္ေကာင္ထားၿပီး ဖြဲ႕ႏြဲ႕စရာ စာတစ္ပုဒ္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္၌ ေပါက္ဖြားလာခဲ့ေသးသည္။
ျပည္ပႏိုင္ငံတစ္ခုသုိ႔ အေထြေထြလုပ္သားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သြားခြင့္ရရန္ ႀကိဳးပမ္းေနစဥ္ ကာလမ်ားကပဲျဖစ္၏။ ျပည္ပေရာက္လွ်င္ စားသုံးႏုိင္ရန္ ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ား စီမံခ်က္ျပဳတ္ေပးလုိက္ေသာ အေၾကာ္အေလွာ္ျခင္းကေလးသည္ သတိလက္လြတ္ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာပင္ အငွားကားတစ္စီး ေပၚ၌ ပါသြားခဲ့ျခင္းကို ဖြဲ႕ထားသည့္ အဖြဲ႕ကေလးျဖစ္ပါသည္။
            ရန္ကုန္ကို ကၽြန္ေတာ္သိထားသည္က ၀င္လာသမွ် မိတ္သဂၤဟအေပါင္းအား သူ႔ေျခဖ၀ါးေအာက္ ဆြဲသြင္းတတ္သည့္သတၱ၀ါ။ ထုိကဲ့သုိ႔ သိျခင္းအတုိင္းလည္း ကၽြန္ေတာ္က ရန္ကုန္ကို ေၾကာက္လန္႔ေန ခဲ့မိသူ။
              ျပည္ပသုိ႔ အလုပ္သြားလုပ္မည့္ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္၊ မျဖစ္စေလာက္ အေမ့မွားကေလးတစ္ခု။ သုိ႔ေသာ္ ဆုံး႐ႈံးရမည္က ရြက္လႊင့္ျခင္းအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ စားနပ္ရိကၡာ။ ေငြစေၾကးစ ခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အေျခအေနျဖင့္ မိဘမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ေပးလုိက္ေသာ အေၾကာ္အေလွာ္မ်ား ကုိသာ လုံးလုံးအားထားမွီခုိရာ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည့္အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ထုိျခင္းကေလးအေပၚ ပို၍ မက္ေမာတြယ္တာစိတ္ ျဖစ္မိခဲ့ရသည့္အခ်ိန္။
ကၽြန္ေတာ္ကံေကာင္းခဲ့ပါသည္။ ေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ့ေသာ ထုိျခင္းကေလးအား လက္ရာ အနည္း အက်ဥ္း ယြင္းေနသည္မွအပ ျပန္လည္ရရွိခဲ့ပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းကေလးအား ၾကားထဲမွ ၀န္ေဆာင္မႈေပး ေသာ ေအဂ်င္စီ၏ ႐ုံးခန္းထဲတြင္ ညအိပ္ရင္း ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ကေလာင္သစ္မ်ားကို ဦးစား ေပးေသာ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္သို႔ သြားေရာက္ေပးပို႔ျဖစ္ခဲ့သည္။
              ကၽြန္ေတာ္ ျပည္ပေရာက္ၿပီး တစ္ႏွစ္ႏွင့္ေျခာက္လခန္႔အၾကာတြင္ ထုိ၀တၳဳတုိေလး အပယ္ခံရ ေၾကာင္းကို စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ သိခြင့္ရခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္လွမ္းမွီသမွ် ၀တၳဳတုိမ်ားကို အေတာ္အသင့္ ဖတ္ၿပီးေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ မသပ္မရပ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ထုိ၀တၳဳတုိေလး အေပၚ ကေလးဘ၀က စာရြက္လြတ္ေပၚ၌ စိတ္လုိလက္ရ ေလွ်ာက္ျခစ္ခဲ့ဖူးေသာ အ႐ုပ္ကေလးတစ္႐ုပ္အား ျပန္ေတြ႕လုိက္ရသကဲ့သုိ႔ ၿပံဳးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
              ထုိ၀တၳဳတုိေလးကုိ အသာပဲသိမ္းထားၿပီး တစ္ေန႔က်ရင္ ျပင္ဆင္ေရးသားမည္ဟု ရင္ထဲ၌ ေတးမွတ္ ထားျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ထုိစာမူေလးအား ရင္ထဲ၌ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးသားေနမိခဲ့ သည္မွအပ ရန္ကုန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ကေလာင္မ်ားတြင္ အမွတ္တရျဖစ္ရခ်က္မ်ား ေရာက္မလာ ေတာ့သည္အထိ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္သည္ စိမ္းသြားခဲ့ရေတာ့သည္။
                သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ရန္ကုန္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ထင္သလုိမဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာဟု ေျပာခြင့္ရရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းကေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္၏။

                                                    (၄)

             ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ႏွစ္ဦးပုိင္းလမ်ားကေတာ့ ရန္ကုန္၏ အားေကာင္းေမာင္းသန္ႏိုင္လွေသာ လက္ဖ၀ါး ေအးစက္စက္ႀကီးမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ဆြဲယူႏုတ္ပစ္လုိက္ဖူးပါသည္။

            ငါ ျပန္လာၿပီ ရန္ကုန္။

            ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ထုိကဲ့သုိ႔ ခပ္တင္းတင္း မိတ္ဖြဲ႕စကား ဆုိခဲ့ပါသည္။ ျပည္ပသုိ႔ေရာက္ေန သည့္ ႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း ရန္ကုန္ကဲ့သုိ႔ သူစိမ္းဆန္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ထိေတြ႕ပတ္သက္ခဲ့ရသျဖင့္ ရန္ကုန္ကုိ ကၽြန္ေတာ္မေၾကာက္ေတာ့။ ရန္ကုန္က ေမးလာမည့္ ေမးခြန္းအသစ္အဆန္းမ်ားကို အားရပါးရ တြက္ပစ္ခ်င္ခဲ့မိသည္။
ရန္ကုန္၏ မည္သည့္အစိတ္အပုိင္းကို စတင္ထိေတြ႕ၾကည့္မလဲဟူေသာ ေမးခြန္း၏ေနာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္စာမူတစ္ပုဒ္အား မၾကာေသးမီက ေဖာ္ျပထားေသာ မဂၢဇင္းတုိက္တစ္ခုဆီသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားပါ ေတာ့သည္။
            ပထမဆုံး ကၽြန္ေတာ္ဘယ္သူပါဟု ေျပာပါရပါသည္။ ဒုတိယ ကၽြန္ေတာ့္စာမူကေလးအေၾကာင္း ေျပာခဲ့မိပါသည္။ ႐ုိးသားစြာ၀န္ခံရလွ်င္ ထိုအခ်ိန္ထိ စာမူတစ္ပုဒ္၏ တန္ဖုိးသည္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မသိေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္၌ ကပ္ၿငိေနသည့္ခ်င္ျခင္းကား ကၽြန္ေတာ့္စာမူပါေသာ စာအုပ္ကေလး အား ရင္ထဲ၌ အားရပါးရ က်ဴးရင့္၀မ္းေျမာက္ခ်င္မိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
          သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္သူပါဟု ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ေျပာၿပီးခ်ိန္အထိ တာ၀န္ခံျဖစ္သူမွာ ၾကားဖူး နား၀မရွိသည့္ ဘာသာစကားတစ္ခုအား အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကည့္ေနသကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ့္အား ျပဴးလ်က္သာ ၾကည့္ေနပါသည္။ ထုိအထိ ကၽြန္ေတာ္ အားမေလ်ာ့မိေသး၊ ကၽြန္ေတာ့္စာမူအမည္ႏွင့္ စာမူပါရွိသည့္ မၾကာခဲ့ ေသးသည့္လကုိလည္း ေျပာလုိက္မိေသးသည္။
          “ေၾသာ္…သိၿပီ…သိၿပီ” ဟူေသာ စကားႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွထြက္သြားၿပီး ငါးမိနစ္ခန္႔ၾကာမွ ျပန္ေရာက္လာပါသည္။ စာအုပ္ၾကားထဲတြင္ ေထာင္တန္အႏြမ္းကေလး ေလးရြက္ကို ခါးတစ္ပုိင္းေဖာ္ကာ ညွပ္လာခဲ့သည္ကို ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမေရာက္မီကပင္ လွမ္းျမင္လုိက္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ထုိေထာင္တန္မ်ားအား ဂ႐ုမစုိက္အား စာအုပ္ကုိေကာက္လွန္ၿပီး ၀တၳဳတုိဟူေသာ ေအာက္မွ ကၽြန္ေတာ့္အမည္ကုိ ကမန္းကတန္း ရွာၾကည့္လုိက္မိသည္။ မေတြ႕၊ ထပ္ရွာသည္၊ မေတြ႕။

           “စာအုပ္က ကုန္သြားလုိ႔ အဲဒီစာအုပ္ အစားယူသြားပါ”

           စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားျပဳလုပ္ ေရးသားေနမိသည္မ်ားမွာ ရင္၌ သုိ၀ွက္မထားႏိုင္ လြန္းသျဖင့္ ေရးေနမိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သီးျခားအက်ဳိးခံစားခြင့္ ဘာညာ စသည္တုိ႔ကုိကား တိတိက်က် ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ်ဳိး မရွိခဲ့႐ုိး အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
           သုိ႔ေသာ္ မိမိစာမူပါေသာစာအုပ္၊ မိမိႏွလုံးျဖင့္ ရင္းရေသာ စာမူကေလးအတြက္ အသိအမွတ္ျပဳ သည့္ ေနရာေလးတစ္ခုကိုေတာ့ မည္သည့္ စာေရးသူမဆုိ အလုိရွိၾကကုန္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲ ပါသည္။ ေနာက္ဆုံး စာမူခဆုိသည့္ ေငြေၾကးႀကီးကုိ ထားဦး၊ စာအုပ္ကေလးအား သိမ္းထားခြင့္၊ ျပန္လည္ ဖတ္႐ႈ ပီတိျဖစ္ခြင့္ရသည္ႏွင့္ပဲ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္ေနခ်င္သည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆႏၵတရားပဲ ျဖစ္ပါသည္။
            ထိုေန႔က ရန္ကုန္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အား ပဥၥလက္ဆန္စြာ ဂုိးသြင္းသြားခဲ့ပါသည္။

                                                          (၅)

                တေလာက ညီအရင္းကဲ့သို႔ ခင္မင္ရေသာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ထံသုိ႔ လမ္းႀကံဳ သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ေရာက္လာပါသည္။ “အလုပ္သာ လုပ္ေနရတာ အစ္ကိုရယ္၊ လုပ္အားခက်ေတာ့ ေန႔တုိင္း ရွင္းမေပးဘူး၊ ရွင္းမေပးလုိ႔ လကုန္ရက္ သြားေတာင္းေတာ့လည္း အထက္က က်မလာေသးလုိ႔ ရွင္းမေပး ႏိုင္ေသးဘူးလုိ႔ေျပာတယ္” ဟု အစခ်ီကာ သူ၏လက္ေတြ႕ဘ၀မ်ားကို ညည္းခ်င္းတစ္ခုကဲ့သို႔ ဖြင့္ဟ ေျပာဆုိ လာပါသည္။
              ထုိညီငယ္ေလးေျပာျပေသာ အလုပ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္သိပါသည္။ သိစကတည္းက ထုိအလုပ္ကုိ ႏွစ္သက္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါ။ အလုပ္ကုိ မႏွစ္သက္ရျခင္းထက္ အလုပ္၏ေနာက္မွာ ကပ္ၿပီးပါလာတတ္ေသာ ဆက္တြဲကိစၥမ်ားကို မႏွစ္သက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
               ထုိညီငယ္ေလးတုိ႔ အလုပ္လုပ္ၾကသည္မွာ အလြန္တရာႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေသာ စုိက္ပ်ဳိးေရးၿခံႀကီး တစ္ၿခံတြင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိၿခံႀကီးထဲတြင္ သစ္ေမႊး၊ နဂါးေမာက္ စသျဖင့္ သာမန္ေတာင္သူမ်ား မစုိက္ပ်ဳိးႏိုင္ ေသာ အဖုိးတန္ မ်ဳိးေကာင္းမ်ဳိးသန္႔မ်ားကို ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ စုိက္ပ်ဳိးထားပါသည္။
              အဆုိပါၿခံႀကီး၏ ပုိ္င္ရွင္မွာ ဒီကေန႔ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အေရးပါ အရာေရာက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦးပဲျဖစ္ပါသည္။ လုပ္သားမ်ားအေနျဖင့္ လူေနအိမ္ေျခမ်ားႏွင့္ အလွမ္း ကြာလွေသာ ထုိၿခံႀကီးထဲသုိ႔ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ဒင္ခနဲ အတိေရာက္မွ အလုပ္၀င္ခြင့္ရပါသည္။ ငါးမိနစ္ တန္သည္၊ ဆယ္မိနစ္တန္သည္ ေနာက္က်ပါက စည္းကမ္းဟူေသာ စည္းမ်ဥ္းႀကီးျဖင့္ ဆီးႀကိဳ႐ိုက္ႏွက္ကာ အလုပ္ဆင္းခြင့္ကို ပိတ္ပင္ပစ္တတ္ပါသည္။
အလုပ္ခြင္တြင္ကား စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းထားေသာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုပီပီ အဆင့္မ်ားခြဲကာ ေနာက္ဆုံးအဆင့္အေနျဖင့္ ေပါင္းေပါက္၊ ေရေလာင္း၊ သစ္သီးဆြတ္သည့္အဆင့္ထိ လုပ္ေဆာင္ၾကရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္မင္ရေသာ ညီငယ္ေလးမွာ ေန႔စားေထာင့္ငါးရာက်ပ္မွ်ျဖင့္ လုပ္ကုိင္ေနရရွာေသာ ေအာက္ ဆုံးအဆင့္ အလုပ္သမားကေလးမွ်သာျဖစ္သည္။
             သူသည္ စည္းကမ္းမ်ား၏ ဒဏ္တပ္မႈျဖင့္ အလုပ္မဆင္းရျခင္း၊ အခမဲ့ အခ်ိန္ပုိလုပ္ေပးရျခင္းမ်ားကို  ဖက္တြယ္ကာ မိသားစုကုိ ေဖးမေနရရွာသူကေလး ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိညီငယ္ႏွင့္ဘ၀တူ အလုပ္သမား ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ႀကီးမားေသာကိစၥမွာ အထက္က ေငြမက်ေသးလုိ႔ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္  လုပ္အားခရွင္းေပးရန္ ေနာက္ဆြယ္ထားတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္လ၊ ရက္ႏွစ္ဆယ္ ေနာက္က်ၿပီးမွသာ လုပ္အားခကုိ ရွင္းေပးတတ္ပါသည္။
             သာမန္ လက္လုပ္လက္စားမ်ားသာျဖစ္ေသာ သူတို႔တစ္ေတြမွာ ထုိၿခံႀကီးတြင္မွ အလုပ္မလုပ္လွ်င္ လုပ္စရာအလုပ္မရွိသေလာက္နီးနီး ရွားပါးေသာ ဘ၀ေတြပဲျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္ရွားပါးသျဖင့္ ရွိသည့္အလုပ္ ကေလး ဖက္တြယ္ထားမိျပန္ေတာ့လည္း ေန႔တဓူ၀ ထမင္းနပ္မ်ားမွာ ေမွ်ာ္ေတာ္ေဇာႏွင့္ ေမာရေသာ ထမင္း နပ္မ်ား ျဖစ္လုိ႔ေနျပန္ပါသည္။
            ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထုိညီငယ္ေလး ျပန္သြားၿပီးသည့္ေနာက္၌ လူတစ္ေယာက္၏ တန္ဖုိးကုိ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ထမင္းေကၽြးထားႏိုင္သလဲ ဆုိတဲ့အခ်က္ေပၚမွာ မူတည္တယ္ဟု သတ္မွတ္ေျပာဆိုခဲ့ ေသာ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာကို သတိရလုိက္မိပါေသးသည္။ ထမင္းနပ္တုိင္းသည္ ေစတနာသဒၵါတရား တစ္ခုတည္းျဖင့္ ေကၽြးေမြးခဲ့ၾကေသာ ထမင္းနပ္မ်ား ဟုတ္ပါရဲ႕လား ဆင္ၿခင္ၾကည့္ဖုိ ့ေတာ့ လုိ္ပါလိမ့္မည္ ။


                                                          (၆)

လူေတြ ျမင္ျမင္ မျမင္ျမင္
လူေတြ သိသိ မသိသိ
လူေတြ ေတြ႕ေတြ႕ မေတြ႕ေတြ႕
ဆီးပင္ေအာက္က ဆီးသီးတစ္လုံး
ေကာက္စားဖူးခဲ့တယ္။
လူေတြ ျမင္ျမင္ မျမင္ျမင္
လူေတြ သိသိ မသိသိ
လူေတြ ေတြ႕ေတြ႕ မေတြ႕ေတြ႕
လမ္းလယ္ေခါင္က ဆီးသီးတစ္လုံး
ေကာက္ မစားခဲ့ဖူးဘူး။


               ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ေငြဖုိေက်းရြာကေလး၏ အေတြးသစ္ စာၾကည့္တုိက္ တတိယအႀကိမ္ ႏွစ္ပတ္လည္ အခမ္းအနားမွာပဲျဖစ္၏။ အထက္ပါ ကဗ်ာေလးမွာ ထုိပြဲကေလးသို႔ လာေရာက္ေဟာေျပာေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအနက္မွ ဆရာခုိင္မင္း ရြတ္ဆုိသြားခဲ့ေသာ “တန္ဖုိး” ဆုိသည့္ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ စာတစ္ပုဒ္ကို စာအုပ္ကေလးျဖင့္ လုိက္လံ မွတ္သားထားရမွန္း မသိေသးေသာ ကၽြန္ေတာ္က ထုိကဗ်ာကေလးကိုေတာ့ ရင္ထဲ အသည္းထဲ၌ အမွတ္ တရ သိမ္းထားမိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
                    ကဗ်ာကေလးက ရွင္းရွင္းကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ဆီးသီးေလးတစ္လုံး ေကာက္စားခဲ့ျခင္းအား ပတ္၀န္းက်င္မွ လူတို႔၏ နားမ်ား၊ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ကာ ေရးဖြဲ႕ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ား သူငါႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ျပင္ဆင္ေတာ့မည့္အခါတုိင္း ထုိကဗ်ာေလးကို သတိတရ ရြတ္ဆုိေနတတ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္မွျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွျဖစ္ေစ၊ သူတုိ႔သတ္မွတ္ ေဖာ္ညႊန္းထားေသာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားျဖင့္ တုိင္းတာတြက္ခ်က္ျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္၏ တန္ဖုိးအမွန္ ကုိ ရေစဖုိ႔ဆုိသည္မွာ နည္းနည္းေတာ့ က်ဥ္းေျမာင္းရာက်သည္ဟု ထင္ပါသည္။
လူတစ္ေယာက္၏တန္ဖုိးကုိ သိဖုိ႔ အနည္းဆုံး ေခတ္တစ္ေခတ္ေလာက္ ေစာင့္ၾကည့္ေစခ်င္ ပါသည္။

                  ေခတ္သည္ မလိမ္ညာတတ္ေသာသူပင္ မဟုတ္ေလာ။


                                                                                                                                                                            လူခါး
                                                                                                                                                faces ၊2014 ။ ၾသဂုတ္

No comments: