၁
သူ ့ကုိ ကြ်န္ေတာ္ စေတြ ့ခဲ ့ေသာ ေနရာမွာ မေလးရွားနုိင္ငံ၏
ျမဳိ ့ေတာ္ ကြာလာလမ္ပူရွိ ျမန္မာဆုိင္တစ္ဆုိင္၏ အေပၚထပ္တြင္
ျဖစ္ပါသည္။ သူက ရွပ္အကၤ်ီလက္ရွည္ကုိ အနည္းငယ္ေခါက္တင္
ထားျပီး ဂ်င္းေဘာင္းဘီ အနက္ေရာင္ကုိ ကပုိကရုိနုိင္စြာဝတ္ထား
၏။ သူ စီးထားသည္က သားေရစိမ္းဖိနပ္။ ဘယ့္နွယ့္ ဒီကဗ်ာ
ဆရာ့နွယ္ အင္မတန္ အေနအထုိင္ပိရိလြန္းမွ ေဘးကင္းလြန္းေသာ
နုိင္ငံ မွာ ဘာလုိ ့ဒီဖိနပ္စီးထားပါလိမ့္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ ေတြးမိေသး
သည္။ ကြ်န္ေတာ့္ အေတြးကုိ သူ သိမည္မထင္။
သူက သူ ့ညာဘက္လက္ကုိ ဆန္ ့တန္း လႊတ္လုိက္ရင္း ကုိယ္က
ရုိးသက္ ပါ ညီေလး ဟု ခပ္ျပဳံးျပဳံးေလးဆုိသည္။ သူကသာ ျပဳံးေန
တာျဖစ္ျပီး သူ ့လက္ေတြက မာေက်ာလွတာကုိ ထုိအခ်ိန္ကတည္းက
ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိခဲ့ပါေလသည္။
ေၾသာ္ ကဗ်ာဆရာ ၏ လက္ကား မာေက်ာလွပါတကားဟု သူနဲ ့
ခြဲခြာျပီးျပန္လာသည္အထိ ကြ်န္ေတာ္ခဏခဏ ေရရြတ္ေနမိသည္အ
ထိ။
မင္းက ဘယ္ကလဲ ကြ
သူ နဲ ့ဆုံျပီး ပထမဆုံးေျပးထြက္လာေသာေမးခြန္းမွာ ထုိေမးခြန္း
ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ေတာင္တြင္းကပါ အစ္ကုိ
ကြ်န္ေတာ္ကေတာင္တြင္းဇာတိ မဟုတ္ေသာ္လည္း ေတာင္တြင္း
တြင္ ငယ္ကတည္းကေနထုိင္က်င္လည္ ခဲ့ဖူးတာကုိ အစြဲျပဳျပီး သူ ့
ကုိ အေျဖေပးလုိက္မိသည္။
ေအး မင္းတုိ ့ေတာင္တြင္း သားေတြက အဲလုိပဲ။ လူပုံက အျမဲ
ေကာ့ လုိ ့
သူေျပာလုိက္မွ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခ်က္ျပန္ငုံ ့ၾကည့္မိ
ရသည္။ သူ ေျပာသလုိကြ်န္ေတာ္ ဝတ္ပုံစားပုံမွာ အနည္းငယ္ေကာ့
ေနပါသည္။ သု ိ့ေသာ္ေကာ့ခ်င္လြန္းလွ၍ ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အဖမ္းအ
ဆီးမ်ားလွေသာ မေလးရွားမွာ ေကာ့ေနမွသာ ရဲ က ရွိန္ျပီး စစ္လား
ေဆးလား မလုပ္မွာဟု သိထားသျဖင့္ ေကာ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေန ့က သူရယ္ ကြ်န္ေတာ္ရယ္ လင္းလက္တာရာ ရယ္ ရာဇာ
မ်ဳိး (အင္းကုန္း) ရယ္ မုိးဇက္သခြတၱနယ္ ရယ္ လႈိင္ရဲေအာင္(ျပည္)
ရယ္ ဆူးရဲ ရယ္ မင္းထက္တန္ (ေရႊဘုိ) ရယ္ ကုိတာရာယာ ကုန္
တုိက္ေဘးရွိ SN ခန္းမမွာျပဳလုပ္သည့္ စာေပေဟာေျပာပြဲကုိ သြား
ေရာက္နားေထာင္ခဲ့ၾကသည္။
ေဟာေျပာသည့္ ဆရာမ်ားက ဆရာ အၾကည္ေတာ္။ ဆရာမ ခင္
ခင္ထူး နွင့္ ဆရာ ေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီးကုန္း) တုိ ့ျဖစ္ၾကသည္။
သူ ့ခဗ်ာ စာေပေဟာေျပာပြဲ ေရွ ့တြင္သာ ထုိင္ေနေသာ္လည္း
ေကာင္းေကာင္းနာမေထာင္ရပါေလ။ ကြ်န္ေတာ္ေရးလာေသာ တုိတုိ
ထြာထြာကေလးမ်ားကုိ ဖတ္ေပးေနရျပီး တစ္ပုဒ္ခ်င္း တစ္ပုဒ္ခ်င္း
ကုိ သုံးသပ္ျပေနရေသးသည္။
ကြ်န္ေတာ္ကလည္း စာေပေဟာေျပာပြဲ ထက္ သူေျပာေသာစကား
မ်ားကုိ သာ၍ နားေထာင္ခ်င္ေနမိေလသည္။ စင္ကုိေငးေနရမည့္
အစား သူ ့ကုိသာ ေငးေနမိသည္။
မင္းက ကဗ်ာထက္ စကားေျပ ဖိေရးကြ။ မင္းလက္က စကား
ေျပ လက္။
ထုိစကားလုံးမွာ သူနဲ ့ပတ္သက္ျပီး တတိယေျမာက္ မွတ္မိေနေသာ
စကားလုံးျဖစ္ပါသည္။ ထုိေန ့က စာေပေဟာေျပာပြဲ ျပီးေတာ့ ကြ်န္
ေတာ္တုိ ့အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံရုိက္ကာ လမ္းခြဲခဲ့ၾကသည္။ အလုပ္
ခြင္ရွိရာသုိ ့ကုိယ္စီ ကုိယ္စီ ျပန္ခဲ ့ၾကရသည္။
ေရွ ့ေလွ်ာက္ ဆက္လက္ျပီး ကြ်န္ေတာ့္ စာေပဘဝကုိ သူ အုပ္စုိး
ထိန္းေက်ာင္းသြားလိမ့္မည္ ဟု ထုိစဥ္က ကြ်န္ေတာ္ မသိခဲ့ေပ။
သူနွင့္ေတြ ့ျပီးပထမဆုံးသတိထားမိသည္ကသူ ့စကားလုံး
မ်ား၏အဓိပၸါယ္။
သူ၏ အခ်ဳိ ့စကားမ်ားကုိ အဓိပၸါယ္ဖြင့္၍မရေအာင္ျဖစ္
ခဲ့သည္။ သူ ့စကားမ်ားက ေရွ ့ကုိ နွစ္ကြက္ သုံးကြက္ခန္ ့ေစာေန
တတ္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ ့စကားမ်ားက သူ
ေျပာျပီး ၅ မိနစ္ခန္ ့စဥ္းစားျပီးမွ ျပဳံးေနမိရတတ္သည္။ သေဘာ
ေပါက္သြားလွ်င္လည္း မေမ့ေတာ့။ဟာသနွင့္အတူ ဒႆနစကား
မ်ားကုိ တုိတုိထိထိပစ္သြင္းတတ္ေလသူ။
ကြ်န္ေတာ္နဲ ့သူနဲ ့ထုိေန ့ကစေတြ ့ခဲ ့သည္။ သူကစင္ေပၚက ကဗ်ာ ဆရာ။ ကြ်န္ေတာ္က စင္ေအာက္က ကဗ်ာေငးသူ။ သူ ့ကုိ
မသိမသာေငးလုိက္။ အားက်လုိက္။ သက္ျပင္းခ် လုိက္ စသျဖင့္
တစ္ေယာက္တည္း အျမင့္မွာ ဒါန္းစီးေနရသလုိ ခံစားေနရသည္။
တစ္ခါျမင္ဖူးရုံနွင့္မွတ္မိေနမည္ျဖစ္ေသာ ဥပဓိ။ နဖူးေပၚတြင္
လိပ္ေခြကာ တည္ရွိေနေသာ သူ ့ဆံပင္အခ်ဳိ ့က သူ ့မဟာနဖူး
ကုိ လုံျခဳံမႈ အျမည့္အဝ မေပးနုိင္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ ့လမ္းခြဲလာေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ပေဟဋိတစ္ပုဒ္
ပါလာသည္။
သုိးထိန္း
သူ ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ သည္။ သူ ရြတ္ျပခဲ ့ေသာ သူ ့ကဗ်ာ
သုိးထိန္း။ ကြ်န္ေတာ္ ့ဘဝတြင္ ပထမဆုံးဖတ္ဖူးေသာ သူ ့ကဗ်ာ။
နာမည္က
သုိးထိန္း တဲ ့ေလ။ ေၾသာ္ သုိးထိန္း။ သုိးထိန္း။
၂
သုိးထိန္း
-----
အာဆြတ္ရုံမွ်
ေသာက္ရမယ့္ေရေအးတစ္စက္ကုိ
ဆူက်က္ေအာင္လုပ္ပစ္ခဲ့တယ္။
အရိပ္ခုိရမယ့္
ပါးစပ္မရွိတဲ့သစ္ပင္ေလးကုိ
နဳတ္ပိတ္ပစ္ခဲ့တယ္။
၀တ္ထားတဲ့
ေရာင္စုံအကၤ် ီေလးကုိလည္း
ေဆးသားၿပယ္ထိ စားပစ္ခဲ့တယ္။
သုိးေတြရဲ ့
အေမႊးမ်ားကုိလည္း
တုံုးသြားေစခဲ့တယ္။
ငါ၊ ေႏြကုိမုန္းလုိ ့မဆုံးေတာ့ ။ ။
ရုိးသက္
အမွတ္(၁၀၉) ဇူလုိင္၊၂၀၀၂၊ စတုိင္သစ္
ကြ်န္ေတာ့္ဘဝတြင္ အခက္ခဲဆုံးအလုပ္ကုိ ျပရမည္ဆုိလွ်င္ ကဗ်ာ
တစ္ပုဒ္၏ အနက္ကုိတူးေဖာ္ရျခင္းပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူနဲ ့
ပတ္သက္၍ပထမဆုံးဖတ္ဖူးေသာသူ ့ကဗ်ာကုိ ကဗ်ာဖတ္သက္အ
ေတာ္အတန္ရမွ နားလည္လာခဲ့သည္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ အမွန္အတုိင္း
ဝန္ခံပါသည္။
သူ ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အနက္တူးရျခင္းထက္ သူ ့ကုိ နားလည္
ခံစားေစဖုိ ့က ပုိ၍ ခက္ခဲေၾကာင္းကုိေတာ့ ထုိစဥ္က ကြ်န္ေတာ္မသိ
ခဲ့ရုိးအမွန္။ မွန္ပါသည္။ သူေရးေသာ ကဗ်ာမ်ားထက္ သူက ပုိ၍
အနက္ရွာရန္ခက္ခဲ ခဲ့ပါသည္။သူခံစားေသာအရာကုိ အျခားသူ
ခံစားမိေစဖုိ ့ဆုိသည္မွာ သူ ၏ ယုံၾကည္မႈကုိ တစ္ရာ ရာနွဳန္းအ
ျပည့္ရမွာသာ ဆင့္ပြားေပးတတ္ေလေသာသူရယ္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ ့(လင္းလက္တာရာ ရယ္ ရာဇာမ်ဳိး(အင္းကုန္း)
သုံးေယာက္ေပါင္းထုတ္ခဲ့ေသာ ပင္လယ္နဲ ့ပတ္သက္ေနတဲ ့
ရြက္ေတြ ကဗ်ာစာအုပ္ပါ ကဗ်ာမ်ားကုိ သူ ေရြးခ်ယ္ ေပးခဲ့သည္။
သူကားကြ်န္ေတာ့္ကဗ်ာမ်ား၏ ကနဦး စရဲ ့ အယ္ဒီတာ။
ကြ်န္ေတာ္၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ ျမဳိ ့သစ္ကဗ်ာကုိဆုိလွ်င္
သူက အဆုံးသတ္မၾကဳိက္ဟုဆုိကာ ျပင္ေပးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္
လည္း သူ ျပင္ေပးသည့္အတုိင္းပင္ အသုံးျပဳခဲ့သည္။
ထုိမွ်မကေသး ျပဳံးစရာမဂၢဇင္းတြင္အဖြင့္ကဗ်ာအေနျဖင့္ေဖာ္
ျပခံခဲ့ရေသာ အသစ္ရွာေဖြေတြ ့ရွိထားေသာအေဟာင္း ကဗ်ာ၏
ေခါင္းစဥ္အားလည္း သူကပင္ ျပင္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
မင္းမွတ္ထား
ေခါင္းစဥ္ေပးရင္ ျမန္မာ နာမည္ ေပး ဟု သူ ဆုိဖူးသည္။ သုိ ့
ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ယခုအခ်ိန္အထိ ေပးခ်င္ရာေပးျမဲ။
မေလးရွားတြင္ သူ နဲ ့ေတြ ့ဆုံခဲ့သည့္ အၾကိမ္မ်ားစြာထဲမွ
အမွတ္တရ အရွိဆုံးကေတာ့ ေမာင္ရဲမင္း(ပဲခူး)၏ အခန္းတြင္
ဆုံခဲ့ၾကေသာ ညၿကီးတစ္ည ျဖစ္ပါေလသည္။ထုိအခ်ိန္ကလူစာရင္း
အတုိင္းဆုိ လူအေတာ္ဆုံခဲ့ပါသည္။ ဒီဇုိင္းဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္
သည့္ ကုိေနဝန္းနီပင္ပါေသးသည္။
ေမာင္ရဲမင္းအိမ္က လြပ္လပ္သလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ ့အဖြဲ ့ကလည္း
အင္အားအျပည့္ျဖင့္ျဖစ္သည္။ ေသာက္စရာ စားစရာကလည္းအ
ျပည့္။
ေရာက္ျပီးမၾကာမီပင္ ပုလင္းဖြင့္ပြဲၾကီးစေလေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္
တြင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ ့သူက မီးဖုိခန္းထဲတြင္ ၾကက္သားအုိး တည္ေနၾက
သျဖင့္ ဝုိင္းထဲမပါနုိင္ပါေလ။စစခ်င္း အလႊတ္ၾကမ္းသျဖင့္ အားလုံး
အာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ပြဲဆူေနေလျပီ။
သူက ပြက္ပြက္ဆူေနေသာ ၾကက္သားအုိးကုိ လက္ခုအေသး
ေလး ျဖင့္ကုိင္ကာ မဖုိ ့လုပ္ေနေလသည္။
အစ္ကုိ ..ဘာလုပ္မလုိ ့လဲ
ကြ်န္ေတာ္က သူ ့လုပ္ရပ္ကုိ နားမလည္သျဖင့္ေမးေတာ့
ဟင္းအုိးကေသးေနလုိ ့အၾကီးနဲ ့ခ်ိန္းမလုိ ့ ဟု ဆုိသည္။ ကြ်န္
ေတာ္လည္း ဘာမွထပ္မေမးျဖစ္ေတာ့ဘဲ အသာၾကည့္ေနလုိက္ေတာ့
သည္။
သူက ဟင္းအုိးကုိမလုိက္ျပီး အုိးအၾကီးနွင့္ မခ်ိန္းရေသးမီမွာပင္
ဟင္းအုိးက လြတ္က်သြားေတာ့၏။
ဟာ ခနဲ ေအာ္ကာ စားပြဲဝုိင္းမွာထုိင္ေနသူမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္
အထိတ္တလန္ ့ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အားလုံးမသိၾကေပ။ သူတုိ ့
ေဇာ နွင့္သူတုိ ့အေသာက္မပ်က္။
ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာက လ်ွင္သည္ေလ။ ေအာက္က ေၾကြျပားေပၚ
က်ေနေသာ ၾကက္သားဖတ္မ်ားကုိ လက္နွစ္ဖက္နွင့္ ပယ္ပယ္နယ္
နယ္ ကုိင္ကာ ဟင္းအုိးထဲ ျပန္ထည့္ေနေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္က
မတ္တပ္။
ကိစၥ မရွိပါဘူး ကြာ ဟုလည္း ခပ္ျပဳံးျပဳံးဆုိလုိက္ေသး
သည္။ သူေျပာသလုိပါပဲ။ တကယ္ကုိ ကိစၥ တစ္စမွပင္မရွိခဲ့။ ကြ်န္
ေတာ္ကုိယ္တုိင္ပင္ ေမ့သြားေလျပီ။ ၾကက္သားေလးစားလုိက္
ေသာက္စရာေလး ေသာက္လုိက္နွင့္။
ေသာက္ပြဲ လက္စနွင့္ပင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ ့ကဗ်ာရြတ္ၾကသည္။
ကဗ်ာဆရာစစ္စစ္တစ္ေယာက္ ကဗ်ာရြတ္ျခင္းကုိ ထုိညက ကြ်န္
ေတာ္ၾကားဖူးခဲ ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ အသံမာမာျဖင့္ သူ ့
ကဗ်ာကုိ ရြတ္ေလသည္။
ဟသာၤမေလး မရွိေတာ့တဲ ့အခါ
တံခါးရြက္က ပတၲာေတြ ျဖဳတ္ပစ္မယ္
ကြ်န္ေတာ္တုိ ့လည္း အလွည့္က် ရြတ္ၿကသည္။ ကဗ်ာရြတ္ျခင္း
ကုိ ထုိညက သူ လက္ဆင့္ ကမ္းေပးလုိက္ ျခင္းပါလား လုိ ့
ယခုထိ ေက်းဇူးတင္ေနရသည္။တစ္သက္လုံးအတြက္ဆုိပါေတာ့။
ကဲ ဒီညကုိ နာမည္လွလွေလး တစ္ခုေပးပါဆုိေတာ့ သူပဲ
ေကာက္ခါငင္ခါ နာမည္ေပးခဲ့ေသးသည္။
ဘုံကုိးဆင့္ ကဗ်ာ ရြတ္ပြဲ။
ေၾသာ္ ...ကဗ်ာရြတ္သံတုိ ့သည္ ယခုထိ ၾကားေနရသည္ ထင္။
အစ္ကုိေရ ဟသၤာမေလး ရွိေသးလား။
၃
တစ္ေန ့ကြ်န္ေတာ့္ဆီ သူ ့ဖုန္းဝင္လာသည္။ သူ ေဆးရုံတက္ေနရ
သည္တဲ့။
ညကုိးနာရီမွ မနက္ကုိးနာရီအထိ အလုပ္ဆင္းရေသာ ကြ်န္ေတာ္
အလုပ္ျပီး သည္နွင့္ သူ ့ဆီေျပးရေတာ့သည္။ သူ ့အတြက္ စားစရာ
အခ်ဳိ ့နွင့္ အတူ သူ မွာေသာ ဖိနပ္တစ္ရံ။ သားေရဖိနပ္။ သူက သား
ေရစိမ္းဖိနပ္မွ ၾကဳိက္သတဲ ့ေလ။
ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ အခန္းတစ္ခန္း၏ စက္ပစၥည္းမ်ား
ၾကားထဲမွာ သူ တစ္ေယာက္တည္း။ ေခါင္းရင္တြင္ ျပေနေသာ သူ ့
က်န္းမာေရးျပ ဇယားက လႈိင္းတြန္ ့ကေလးေတြ ျဖစ္လုိ ့။ အနား
တြင္ ဗလာစာအုပ္တစ္အုပ္။
သူမွာေသာဖိနပ္ကေလးကုိ သူ ့ေျခေထာက္မွာ စြပ္လုိက္ေတာ့
ကြက္တိ။
အေရးေပၚဆုိေတာ့ ဖိနပ္ေတာင္မပါဘူးကြာ။ ငါ ေဆးရုံကဆင္းရင္
ျပန္ေတာ့မယ္
သူ အေတာ္ကုိ အားေလ်ာ့ေနသည့္ဟန္။ သူ၏ အရင္းနီွးဆုံးတစ္
ေယာက္အေၾကာင္း ေျပာေသးသည္။ နွလုံးသားက ခံစားေနရတာ
ကုိ စက္ေပၚမွာ ထင္မေနလည္း ျမင္ေနခဲ့မိပါတယ္ အစ္ကုိ။
သူကေတာ့ ေဆးရုံကုတင္ေပၚမွာ ဘာကုိေတြးေနမည္မသိ။ကြ်န္
ေတာ္ကေတာ့ သူ ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အထိတ္တလန္ ့သတိရမိ
လုိက္သည္။
ကြယ္လြန္သူရုိးသက္
--------------
ေသေနတဲ့အေသက
စိတ္လုိလက္ရ အေၿဖာင့္အေသ ။
အရွိ အေၾကာင္းအရာအတုိင္း
ေဖာ္ၿပပါအတုိင္း
မေဖာ္ၿပေတာ့ပါဟုဆုိေသာ အေသ။
လူ ့ဘဝေန ့ရက္ေတြကုိ
ပုန္းညွက္သီးေလးတစ္လုံးလုိ ရွင္ရင္း
အမည္မသိခ်စ္ၿခင္းတစ္ခုကုိ ငင္ရင္း
အသက္တစ္ေခ်ာင္း ငင္သြားတယ္
အက်အေပါက္မ်ားမ်ား သံေယာဇဥ္ေဝယ်ာဝစၥမ်ားနဲ ့
ခြ်တ္ေပမဲ့ မကြ်တ္မလြတ္တဲ့စိတ္မ်ားနဲ ့
ရွင္၍လုံေလာက္ရုံသာ ရွင္ခဲ့တဲ့အေသ။
အသက္ရွဴလုိစိတ္ကုိ
အရွဳစိမ့္လုိ ့ လ်စ္လ်ဴရွဳလုိက္တဲ့အေသ။
ငယ္သူငယ္ခ်င္းက
ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ငုိေနတဲ့အငုိကုိ
အေသက လက္ခံစဥ္းစားဖုိ ့ အခ်ိန္မရ
ဒီမွာ ဘက္ကမ္းမွ ဟုိမွာဘက္ကမ္ဆီကူးဖုိ ့
အားယူေနတဲ့ အုန္းပင္ကေလး အေသ။
အူဘယ္ႏွေခြ ကုိကုိ ့ဝမ္းထဲမွာ ရွိတာလဲ
ဝဋ္ ဒုကၡ ဘယ္ႏွေခြ ကုိကုိ ့ဝမ္းထဲမွာ ရွိတာလဲ
ၾကည္နဴးမွဳတစ္ဝက္၊ ထိန္ခ်န္မွဳတစ္ဝက္
အခ်စ္နဲ ့ပတ္သက္ခဲ့တဲ့အေသ။
ၾကည့္လုိက္
အေသရဲ ့ခႏၶာကုိယ္မွာ
အေသရဲ ့ဝိညဥ္ေလးမွာ
အေသရဲ ့ခ်စ္ေမတၱာေတာ္မွာ
အုိင္းအနာကုိ ဆူး စူးသလုိ
အဆုိးက်ိန္စာေတြ စူးစူးစုိက္ဝင္လုိ ့
ေက်းဇူးၿပဳၿပီး
အေသကုိ ေပြ ့ဖက္မငုိရွဳိက္လုိက္ပါနဲ ့
အေသကုိ ေၿခကန္ၿပီး မငုိယုိၾကပါနဲ ့
နဂုိအတုိင္း ရွိရစ္ေသရစ္ ပါရေစ
နဂုိ အေသအတုိင္း ။ ။
ရုိးသက္
၂၀၀၅၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ပိေတာက္ေၿမ
ထုိကဗ်ာကုိစဖတ္မိကတည္းက ကြ်န္ေတာ္ လန္ ့ခဲ့ဖူးသည္။ ယခု
လည္း ေၾကာက္ေၾကာက္လန္ ့လန္ ့သတိရ။ ေနာက္ ဒီလုိ ကဗ်ာေတြ
မေရးပါနဲ ့အစ္ကုိရယ္လုိ ့ကြ်န္ေတာ္မတားရဲ။
သူကေတာ့ ျငိမ္လုိ ့။ သူ ဘာကုိေတြးစိမ့္ေနမလဲ။အစ္ကုိ အဓြန္ ့ရွည္ရ
မယ္။ဧည့္ခ်ိန္လြန္ေတာ့ သူ ့ကုိထားျပီး ကြ်န္ေတာ္ျပန္ခဲ ့ရသည္။
ျပည္ပေရာက္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္းေတြးရင္း ရင္သည္ နာ၏။ ျမန္မာျပည္မွာ အနုပညာစစ္စစ္ေတြ အတြက္ ရွင္သန္ရာ ရွင္သန္ေၾကာင္း ဘာေၾကာင့္ခက္ခဲေနရပါသလဲ။
ေမးခြန္းသည္ တက္စီကားေပၚအတက္မွာပင္ ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့ေလသည္။
၄
ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာခဲ့တဲ ့တစ္ေန ့။ သူ ျပန္သြား
တဲ ့အခ်ိန္နဲ ့ကြ်န္ေတာ္ ျပန္လာတဲ ့အခ်ိန္ ၁ နွစ္ေလာက္ျခားမည္
ထင္မိသည္။ ဆူးေလ ဘုရား အနီး တြင္ အမွတ္မထင္ သူနဲ ့ေတြ ့
သည္။ သူ နွင့္အတူ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ပါေသးသည္။
မင္း ျပီးရင္ ခန္းမနားက အမုိးၾကီးကုိ လာခဲ ့ဟု သူ ခ်ိန္းသည္။
သုိ ့နွင့္ အမုိးၾကီးကုိ မရအရ ရွာကာ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့
သူနွင့္ပန္းခ်ီဆရာ ထုိင္ေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္က မုန္ ့ဟင္းခါး
တစ္ပြဲစားျပီး သူတုိ ့က လက္ဖက္ရည္သာ ေသာက္ၾကသည္။
သူ၏ ရန္ကုန္ ေန ့ရက္ေတြ အေၾကာင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္ ၾကားခြင့္
ရခဲ ့သည္။ သူ ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္က ရင္ထဲ ျပန္ေရာက္လာသည္။
ရုိးသက္ပုံတူ တဲ ့။ အခ်ိိန္ကာလ မ်ားစြာကြာျခားခဲ့ေသာ္လည္း
သူနွင့္ျမဳိ ့ျပ၏ ဆက္ႏြယ္မႈက အရင္လုိ သူစိမ္းဆန္ေနဆဲပဲလား
ဟု ကြ်န္ေတာ္ေတြ းမိသည္။
ထုိ ေန ့က
မေလးရွားတြင္ထုတ္ေသာ စာပြင့္လႊာ ရသစုံ မဂၢဇင္းမွ
သူ ့စကားေျပစာမူအတြက္ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခနွင့္ စာအုပ္ကုိ ကြ်န္ေတာ္
ေပးလုိက္သည္။ ရန္ကုန္ ေရာက္မွ သူေပ်ာ္တာကုိ ထုိစဥ္ကကြ်န္
ေတာ္ျမင္ရသည္။
ထုိ ့ေနာက္ သူနွင့္ကြ်န္ေတာ္ မဆုံျဖစ္ေတာ့ ။ တစ္ၾကိမ္ေတာ့ အင္းစိန္
ဂ်ပန္လမ္းထဲ ရွိ အဘထ ေက်ာင္းနားမွ အေဆာင္တစ္ခုမွာ သူ့ကုိ
သြားရွာသျဖင့္ဆုံခဲ့သည္။သူသည္ လူတစ္ေယာက္လွိမ့္သာရုံ နွစ္
ေသာင္းတန္အခန္းေလးထဲ မွာ ေပ်ာ္ရာေပ်ာ္ေၾကာင္းရွိေနေလ
သည္။ အခန္းထဲတြင္ သူ နွင့္အတူ မျဖစ္မေန ေတြ ့ရေလ့ရွိေသာ
စာအုပ္မ်ား။
ရုိးသက္ပုံတူ
----------
အနစ္နာခံမိလုိ ့
ၿမဳိ ့ဟာ
င ါ့ေက်ာက္ကုန္းေပၚေရာက္ရွိခဲ့တယ္ ။
အခ်ဳိ ဓာတ္ေလ်ာ့အရိပ္သေကၤတေတြ
သူ ့သားငယ္ကုိ ေခ်ာ့သိပ္သလုိမ်ဳိးနဲ ့
ငါ့အေတြးအေခၚေတြကုိ ေခ်ာ႕သိပ္တယ္ ။
ၿပီး
ၿမဳိ ့ရဲ ့အထိအေတြ ့နဲ ့ယစ္မူးခုိင္းတယ္ ။
ၿပီး
ဘယ္ေလာက္မွေဝးေတာ့တာမဟုတ္တဲ့
ေန ့ေတြထဲက ငါ့ကုိဆြဲထုတ္သြားတယ္ ။
ပုံပ်က္သြားတယ္
ေလဟာနယ္ အေယာင္ေဆာင္သစ္သီးဝလံ
ညေနနဲ ့ငါ ၊ လႈပ္ခါဖုိ ့အခြင္ ့မဲ့စြာ
ငါ့ေက်ာက္ကုန္းဟာ တည္ၿငိမ္ေနခဲ့တယ္ ။ ။
ရုိးသက္
၁၉၉၇၊ အမွတ္ ၃၃၊ သရဖူ မဂၢဇင္း
ေၾသာ္
သူဟာ တကယ္ကုိ တည္ျငိမ္ေနခဲ ့တယ္။
အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ။
၅
တစ္ခါက သူ ့ကေလာင္အမည္နဲ ့ပတ္သက္လုိ ့သူေျဖထားေသာ
အေျဖတစ္ခုကုိ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။
ရုိးသာမႈ၌ သက္ဝင္ယုံၾကည္ျခင္း တဲ ့
တစ္ခါဖတ္ထားျပီး မွတ္မိေနေတာ့သည္။
အမွန္တကယ္လည္း သူသည္ သူ ့ကေလာင္နာမည္ အတုိင္း
ပါပဲေလ။
တစ္ခါတုန္းကမေကြး ျမသလြန္ေပၚတြင္
သူနဲ ့ကြ်န္ေတာ္ဆုံေတာ့လည္း ရုိးရုိးပင္။ သူသည္
မေျပာင္းလဲ။ သူ ေျပာေလ့ရွိေသာ ဝွက္ထားေသာ ဝါက်မ်ားကုိသာ
ဆက္လက္သုံးစြဲေနဆဲ။ က်ြန္ေတာ္ကလည္း သူ ့စကားမ်ားကုိခက္
္ခက္ခဲခဲ အဓိပၸါယ္ ရွာေနရျမဲ။
ကြ်န္ေတာ္ သူ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ စကားေျပသမားတစ္ေယာက္
ျဖစ္လာျပီးေနာက္ပုိင္း အထိ လူခ်င္းမေတြ ့ေသာ္မွ စာေလးတစ္
ေၾကာင္းျဖစ္ျဖစ္ သူ မေမ့။ ဘယ္ဝတၳဳက ဘယ္လုိ ဘယ္ကဗ်ာက
ဘယ္သုိ ့။ အေဝးကေန လွမ္းထိန္းျမဲ။
သူ ဘာေတြ လုပ္ေနမလဲ။
သူ ေနေကာင္းရဲ ့လား။
သူ က်န္းမာပါေစ။
သူ ့ကုိသတိရတုိင္း သူ၏ မေကြးကဗ်ာ ကရင္ထဲ ျပန္ျပန္ေရာက္
လာတတ္ေလ့ရွိသည္။
ၢ
့မေကြး
-----
မနာမဖ်ားေပမယ့္
အပူရွိန္ကမ်ားတယ္
ထေနာင္းဆူးေသြးတုိက္ၿပီး
ရွားမီးအေပးခံရမယ့္ကိစၥ
ေဆးၿမီးတုိေတြနဲ ့လည္း အကုသမခံခ်င္.....
အၿမင္နဲ ့
သံေယာဇဥ္ရက္ကန္းရက္
ခရီးဆက္ဆဲ ဧရာဝတီကုိေငးလုိ ့.....
ၿမသလြန္ဘုရား ဖူးရပါစ
မေရႊဖဲကုိ ေတြ ့ရပါစ
ၿမင္းခြာသံကုိၾကားပါစ....
ဒီမွာ
ရင္ထဲတည့္တည့္ေၿပးဝင္လာတဲ့ ''ၿမစ္'' က
ရင္ခ်င္းအပ္မိမွ ဘာေၾကာင္ ့ ေကြ ့သြားရတာလဲ ။ ။
ရုိးသက္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာရသစုံမဂၢဇင္း ၂၀၀၄
ကြ်န္ေတာ္သည္ သူ ့အေၾကာင္းကုိေတြး၏။
နာရီသည္ လည္ေနေလသည္။
လူခါး
09.07.2016; 01:31 pm
wakayama ken
ု
No comments:
Post a Comment