Sunday 9 November 2014

ဦးပုည လူမွားအ႐ုိက္ခံရျခင္း




          ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသာဘ၀တုန္းက လူမွားၿပီး အ႐ိုက္ခံရဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရြာ ဘုရားပြဲမွာျဖစ္သည္။ ႐ုိက္သူက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာမွမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာ၏ ေတာင္ဘက္ တြင္ ကပ္လ်က္ရွိသည့္ရြာမွျဖစ္သည္။ ထုိလူက ဘုရားပြဲေစ်းထဲတြင္ လတ္လ်ားလတ္လ်ားႏွင့္ သြားေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္အား ဘာမေျပာ ညာမေျပာႏွင့္ ေနာက္မွ႐ိုက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
          ေခါင္းမွာ ပူခနဲျဖစ္သြားၿပီး မ်က္ႏွာေပၚသို႔ ေသြးမ်ားျဖာခနဲဆင္းလာၾကသည္။ လဲက်မလုိ ျဖစ္သြားရာမွ ခ်က္ခ်င္းျပန္ထၿပီး ထြက္ေျပးသြားသူေနာက္ကုိ ေျပးလုိက္ကာ အားမပါေသာ လက္သီးမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ထုိးခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိမထိ ကၽြန္ေတာ္မသိေတာ့။ အားတင္းထားသည့္ၾကားထဲမွ မုိက္ခနဲျဖစ္သြားကာ ေမွာင္အတိက်သြားေတာ့သည္။
          ကၽြန္ေတာ္သတိျပန္ရလာေတာ့ အိမ္အေပၚထပ္မွာျပန္ေရာက္ေနၿပီ။ သတင္းေမးလာၾကသူ မ်ားက ေက်းရြာဓေလ့အရ အိမ္ေပၚမွာ အေတာ္မ်ားသည္။ အေမက ကၽြန္ေတာ့္လက္ကုိကိုင္ရင္း မ်က္ရည္စက္လက္။ အေဖကေတာ့ သူအရမ္းႀကိဳက္သည့္ “ၿမိဳ႕သစ္ေရႊေက်း” ေဆးေပ့ါလိပ္ႀကီးကုိ ခဲကာ တစ္ခုခုကို စဥ္းစားေနဟန္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။
          သတိလည္လာၿပီး ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲမွာ အသံေတြညံလာ သည္။ အျခားသူမ်ား၏အသံမ်ား။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ၿမိဳ႕မွ ဦးႀကီးအိမ္၌ ေက်ာင္းတက္ရင္း သြားေနသူ ကၽြန္ေတာ့္အား မဆီမဆုိင္႐ိုက္ခဲ့သည့္ တစ္ဖက္ရြာသားအား တုိင္ခ်က္ဖြင့္အေရးယူရန္ အေဖ့အား ေျပာဆုိေနၾကသည့္ အသံမ်ား။ အေဖကမလႈပ္၊ ေဆးေပါ့လိပ္ကုိသာ ဖြာၿမဲဖြာေနသည္။
          ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ေက်းရြာလူႀကီး။ ဥကၠ႒ဆုိပါစုိ႔။ အေဖတစ္ခ်က္လႈပ္လုိက္ သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ႐ိုက္ေသာသူမွာ ေထာင္ထဲတန္းခနဲက်သြားေစႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အေဖက အျခားသူမ်ား၏ စကားမ်ားကို ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။ ျငင္းဆန္ခဲ့တာမွ တစ္ခြန္းတည္း။ “လူမွား႐ုိက္တာ ပဲဗ်ာ” တဲ့။
          ေၾသာ္...အေဖ…အေဖ…။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေခါင္းမွဒဏ္ရာကုိ အမွတ္မထင္ ျမင္မိတုိင္း အေဖ ၏ သည္းခံႏိုင္မႈစြမ္းအားကို မခ်ီးက်ဴးပဲမေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ငယ္စဥ္က အားမလုိအားမရ ျဖစ္ရေသာ္လည္း စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းမ်ားလာေလ အေဖ့ကုိ ေလးစားလာေလေလ ျဖစ္ရသည္။


          ယခုတေလာ ျမန္မာ့အသံမွ ဆန္းသစ္ေသာေၾကာ္ျငာမ်ား၊ ကုန္ပစၥည္းမိတ္ဆက္ပြဲပုံစံမ်ား၊ ဥာဏ္စမ္းပေဟဠိၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို TV ဖန္သားျပင္ေရွ႕ ထုိင္မိတုိင္း အားရပါးရ ၾကည့္ရေလ့ရွိသည္။ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ၾကည့္မိသည့္အခါ ရွိသလုိ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ ၾကည့္မိရသည့္အခါလည္း ရွိသည္။
          ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ားက သူတုိ႔၏ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သုံးစြဲသူမ်ား သတိျပဳမိ လာေအာင္ ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအား ဦးေဆာင္ေစ၍ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ပုံစံမ်ဳိးျပဳလုပ္ကာ မိတ္ဆက္ ေပးလာတာကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။
          ထုိအစီအစဥ္မ်ားထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ သတိထားမိသည္မွာ “ေရႊရင္ခုန္သံ” ဆုိသည့္ ကုိဒိန္းေဒါင္ႏွင့္ ကိုခင္လႈိင္ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းတင္ဆက္သည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္သည္။ ေျဖဆုိသူ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ သုံးေယာက္ကို ႀကိဳက္ရာေမးခြန္းနံပါတ္ေရြးေစကာ က်သည့္နံပါတ္ကုိေမးသည့္ အစီ အစဥ္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေမးခြန္းမ်ားက သိပ္လြယ္လြန္းသလုိ အခ်ဳိ႕ေမးခြန္းမ်ားက်ေတာ့ ေျဖဆုိသူ ၏ ဗဟုသုတ၊ စာေပေလ့လာဖတ္႐ႈမႈႏႈန္းကုိ ထင္းခနဲသိသြားေစႏိုင္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားလည္း ေတြ႕ ရသည္။
          သို႔ေသာ္ ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖမ်ားကို အစီအစဥ္တင္ဆက္သူမ်ားမွ စေပးတာမ်ဳိးကုိလည္း လုပ္ေပးႏိုင္သျဖင့္ ရယ္ရယ္ေမာေမာႏွင့္ ၾကည့္ခဲ့ရသည္မ်ား ရွိခဲ့သည္။ ဥပမာ… ဟစ္တလာ အမုန္းဆုံးလူမ်ဳိးကုိ ေျပာျပပါဆုိသည့္ေမးခြန္းအား ေျဖဆုိသူက မေျဖႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနသည္ဆုိပါစုိ႔။ ကုိဒိ္န္းေဒါင္မွျဖစ္ေစ အျခားတစ္ေယာက္ေယာက္မွျဖစ္ေစ “ဂငယ္” ႏွင့္ေရးတာေလဟု ေျပာျပခြင့္ရွိ ပါသည္။ ထုိအခါ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္သူက သူ႔အေတြးႏွင့္သူ “ဂငယ္” ႏွင့္ေရးသည့္လူမ်ဳိးဆုိပါက “ဂ်ဳိး” လူမ်ဳိးဟု ေျဖပစ္လုိက္တာမ်ဳိးကုိ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ၾကည့္ေနခဲ့ရဖူးပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေမးခြန္း (၁၀) ခုမွာ (၃) ခုေလာက္သာ ေခါင္းစားစရာပါသည္ဟု ထင္ပါသည္။
          မၾကာေသးသည့္ အခ်ိန္တုန္းကလဲ TV ေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ေနမိျပန္ပါသည္။ တုိက္ဆုိင္ စြာ “ေရႊရင္ခုန္သံ” ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ေနသည့္အခ်ိန္မွာမွ ကြက္တိႀကီးလာေနသည္။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ခါတုိင္းလုိ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူမ်ားက ကိုဒိန္းေဒါင္ႏွင့္ ကုိခင္လႈိင္ မဟုတ္ ေတာ့။ ကုိခင္လႈိင္ေနရာမွာ တကၠသုိလ္ဂြမ္းပုံ ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပို၍ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ တကၠသုိလ္ဂြမ္းပုံ၏ ဟာသစြမ္းရည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္သည္။ သူမႏွင့္ ကိုဒိန္းေဒါင္ ဘယ္လုိ တြဲဖက္လႈပ္ရွားမလဲ စိတ္၀င္တစား ၾကည့္ေနမိသည္။
          ထုိကဲ့သုိ႔ ၾကည့္ေနစဥ္မွာပင္ ေျဖဆုိသူမ်ားက ေမးခြန္းနံပါတ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ကာ ေျဖဆုိရေသာ အလွည့္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ပထမဆုံးေျဖခြင့္ရသည့္ အမ်ဳိးသမီးက ေမးခြန္းနံပါတ္ (၃) ကုိ ေရြးေတာ့ ထုိေမးခြန္းကုိ ကိုဒိန္းေဒါင္က ဖတ္ျပသည္။
          ေမးခြန္းက “ေရသည္ျပဇာတ္ကုိ ဘယ္သူေရးခဲ့တာပါလဲ” ဆုိသည့္ေမးခြန္း။ ေျဖရမည့္ အမ်ဳိးသမီးက စဥ္းပင္မစဥ္းစား၊ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အားရပါးရ ေျဖခ်လုိက္သည္။ “ဦးၾကင္ဥ”…တဲ့။
          ကိုဒိန္းေဒါင္က “ဦးၾကင္ဥ” ဆုိ မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ဟု ေၾကျငာလုိက္ေတာ့ လက္ခုပ္သံေတြ က တေဖ်ာင္းေဖ်ာင္း။ ေျဖဆုိသူ အမ်ဳိးသမီးကလည္း သူမအေျဖမွန္ၿပီး (၁) မွတ္ရသြားသည့္ အတြက္ ေပ်ာ္ေနေလသည္။
          ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ TV ၾကည့္ရင္း ၾကက္ေသ ေသေနမိၿပီဟု ေျပာရေတာ့မည္။ ဘယ္လုိ မ်ား ျဖစ္တာပါလိမ့္ဟုေတြးရင္း အစီအစဥ္ေနာက္ဆုံးတြင္ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်င္ပါက ၀၁………………. နံပါတ္သုိ႔ ဆက္သြယ္ေ၀ဖန္ႏိုင္ပါသည္ဆုိသည့္ ေၾကျငာကုိေတြ႕မွ ေျဖသာရာရသြားေတာ့သည္။ ဖုန္းနံပါတ္ကို ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ႏွိပ္ပစ္လုိက္သည္။
          ဖုန္းေျဖဆုိသူ အမ်ဳိးသမီးသည္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ မီဒီယာအလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္သူျဖစ္သျဖင့္ အနည္းဆုံး တကၠသုိလ္၀င္တန္းကိုေတာ့ မျဖစ္မေန ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးသူျဖစ္ရ မည္ဟု ေတြးရင္း မွားယြင္းမႈကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပလုိက္သည္။
          ထိုမွာပဲ အံ့ၾသစရာထပ္မံၾကားရျပန္သည္။ “မဟုတ္ဘူးလား…ရွင့္” တဲ့။ “ဒါဆုိ ဘယ္သူ ေရးတာလဲ” တဲ့။ “ခင္ဗ်ားမသင္ခဲ့ရဘူးလား” ဟု ကၽြန္ေတာ္ေမးပစ္လုိက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မေမးျဖစ္ခဲ့။ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပၿပီး အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ေလးျဖစ္ျဖစ္ထည့္ရန္ အႀကံေပးခဲ့မိသည္။
          သုိ႔ေသာ္ အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္စုံတစ္ရာ လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္မေတြ႕။ ထုိအေၾကာင္းကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲက ထြက္မသြား။ အေတြးတစ္ခုက ေခါင္းထဲ သံမႈိစြဲ သလုိ ရွိေနေတာ့သည္။
          ဦးပုညလည္း ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ကလုိ လူမွားၿပီး အ႐ုိက္ခံရေလၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးျဖစ္ ေနခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္အ႐ုိက္ခံရသည္က လူကိုအ႐ိုက္ခံရျခင္းသာျဖစ္သည္။ အျခား မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ဒဏ္ရာအနာတရမျဖစ္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းသာ နာခဲ့ သည္။ ဒဏ္ရာက်န္ေနသည္ ဆုိေသာ္လည္း ေမ့ေအာင္ေနတတ္ခဲ့ၿပီ။
          ဦးပုညအ႐ိုက္ခံရသည္က ကၽြန္ေတာ့္လုိမဟုတ္။ နာမည္ကိုအ႐ုိက္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ “ဆံထုံးေတာ္ႀကီး တမာသီးႏွင့္” ဟု ေျပာင္ေျပာင္ေျမာက္ေျမာက္ ဖြဲ႕ဆုိခဲ့ေသာ၊ “အစပ္ကတစ္ရာ အဖာကဗရဗ်စ္” ဟု ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ဖြဲ႕ဆုိခဲ့ေသာ ဦးပုညမွာ လူေသဆုံးသြားခဲ့ေသာ္လည္း နာမည္က်န္ရွိေနေသးေသာ ျမန္မာျပည္၏ ရွိတ္စပီးယားဟု တင္စားေခၚေ၀ၚခံခဲ့ရေသာ ဦးပုညပင္ မဟုတ္ေလာ။
      ၿပီးေနာက္ ဦးပုည အ႐ုိက္ခံရသည္က ဦးပုညတစ္ေယာက္တည္း နာခဲ့ရသည္မဟုတ္။ ထုိေန႔က
 အစီအစဥ္ကုိၾကည့္ၿပီးအမွတ္မွားသြားခဲ့ၾကၿပီျဖစ္ေသာပရိသတ္မ်ားမွာလည္းအနာႀကီးနာခဲ့ရေလၿပီ
တကား

လူခါး
                                                                                                                          အလင္းတန္းဂ်ာနယ္

No comments: