Thursday 11 October 2012

ရင္ဘတ္ကုိမွန္ ျပန္ကန္ထြက္လာတဲ ့အေရးအသား

 
                                                                    (၁)
ဘာလုိလုိနဲ ့စာပါင့္လႊာရသစုံမဂၢဇင္းကုိအခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားကေနၾကဳိးစားပမ္းစားထုတ္ေဝျဖန္ ့ခ်ိလာတာ အခုဆုိရင္အမွတ္စဥ္(၄)ကုိေတာင္ ေရာက္ရွိလုိ ့လာပါျပီ..။စာပြင့္လႊာရသစုံမဂၢဇင္းကအမွတ္စဥ္(၄)ကုိေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ေရာက္ရွိလုိ ့လာသလုိကဗ်ာခ်စ္သူလူငယ္တစ္ဦးအေနနဲ ့ရင္ဘတ္ကုိမွန္ျပန္ကန္ထြက္ေလာတဲ့အေရးအသားဆုိတဲ့ကဗ်ာခံစားမွဳေဆာင္းပါးကုိ ၾကဳိးစားေရးဖြဲ ့လာတာလည္း ေလးၾကိမ္တုိင္ခဲ့ပါၿပီ ။
      အဲဒီထဲကမွကဗ်ာေဆာင္းပါးကုိထိေတြ ့ခံစားရင္းအျမင္မတူမွဳေတြ၊သေဘာထားမတုိက္ဆုိင္မွဳေတြလည္း ထိေတြ ့ရင္ဆုိင္ခဲ့ရပါၿပီ ။ထုိ ့အတူ ၿပီးခဲ့တဲ့ အမွန္စဥ္ (၁) ၊ (၂) ၊(၃).တုန္းက ကဗ်ာအေပၚ ျမင္တဲ့အျမင္နဲ ့ယခုလက္ရွိ ကဗ်ာအေပၚျမင္တဲ့ အျမင္ဟာလည္း ျခားနားေျပာင္းလဲ သြားခဲ့ပါၿပီ။
     ယခင္က ကဗ်ာေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ၾကဳိးစားေရးဖြဲ ့တဲ့ေနရာမွာ ကဗ်ာရဲ ့ကနဦးအစ ဖခင္ၾကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ဆရာၾကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မွဳိင္းမွသည္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ဆရာမင္းသုဝဏ္ကအစ  ျမဇင္၊မင္းလွညြန္ ့ၾကဴး၊ ေမာင္
သာနုိး စတဲ့ ကဗ်ာ့ကဝိ ၾကီးေတြရဲ  ့အဆုိအမိန္ ့ေတြ ၊အယူအဆေတြ၊ထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္တြကုိကုိးကားေရးဖြဲ ့  ခဲ့ ၿပီးပါျပီ ။
     ယခု အမွတ္စဥ္(၄) ကုိေတာ့ ဒီကေန ့ ကဗ်ာေလာကမွာ ပူပူေႏြးေႏြး ျဖစ္ဆဲ ၊ လွဳပ္ခတ္ဆဲ ျဖစ္ဆဲ၊ လွဳပ္ခတ္ေနမည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပန္ ကဗ်ာမ်ားရဲ  ့သေဘာတရားေတြ၊ယူဆခ်က္ေတြနဲ ့ပဲကုိးကားေလ့လာတင္ျပ
ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။ အဲဒီလုိ တင္ျပတဲ့ ေနရာမွာ ေဆာင္းပါးကုိ ေရးဖြဲ ့သူ ရဲ  ့ အယူအဆ မ်ားလည္းၾကားညွပ္ ပါလာနုိင္စရာ ရွိပါတယ္ ..။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာေေပၚ မွာ ၊ ကဗ်ာေလ့လာသူ အေပၚမွာ “ ငါေသာ္ဆရာ ” ဆုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳီးနဲ ့လုပ္တာမဟုတ္ဘဲ ကဗ်ာေရးသူခ်င္း ၊ ေလ့လာသူ လူငယ္ခ်င္း သိမွဳေဗဓကုိ ျပတ္လည္တင္ျပေပးရုံေလာက္သာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပါလာခဲ့တဲ့ အယူအဆေတြ (မွားယြင္းေနခဲ့ရင္) ကုိကဗ်ာခ်စ္စိတ္တစ္ခုတည္းနဲ ့ နားလည္ေပးနုိင္လိ္မ့္မာယ္လုိ ့ ယုံၾကည္ပါတယ္ ။ ေဆာင္းပါးေရးသူ အေနနဲ ့ကေတာ့ ကဗ်ာနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ တာဝန္တစ္ခုကုိ နုိင္သေလာက္ထမ္းမိခဲ့ျခင္းပါပဲ။
                                                                   (၂)
   ပထမဆုံးေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကဗ်ာရဲ  ့ အေရြ  ့ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ “ ကဗ်ာဆရာေတြ ဆုိတာ တစ္ေနရာမွာ အၾကာၾကီး ရပ္ေနၾကခ်င္သူေတြ မဟုတ္ဘူး ။ လက္ရွိအေနအထားကေန ခြဲထြက္ဖုိ ့ အၿမဲစူးစမ္းေနရမွ ၊တီထြင္စမ္းသပ္ေနရမွ ေနသာထုိင္သာရွိတဲ့လူေတြ လုိ ့ထင္ပါတယ္ ” ဆုိတဲ့  ဖတ္မွတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္ ရဲ  ့ ကဗ်ာဆု္ိင္ရာ စကားတစ္ခြန္းကုိ ျပန္သိရမိပါတယ္ ။
    မွန္ပါတယ္ ။ ကဗ်ာဟာေရြ ့ေနပါတယ္ ။ ယေန ့ ကဗ်ာေလာကမွာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိတဲ့ ကဗ်ာ အမ်ဳိ္းအစားအားလုံးကုိ ျခဳံ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဂႏၱဝင္ ကဗ်ာနဲ ့ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆုိျပီးေတာ့ နွစ္မ်ဳိး နွစ္စားသာရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ဂႏၱဝင္ကဗ်ာ ဟာ သူရဲ  ့ေရးသားနည္း၊ ေရးဖြဲ ့နည္း ေတြ အတိအလင္းရွိပါတယ္ ..။ ဘယ္လုိေရးရင္ ဂႏၱဝင္ ကဗ်ာ ျဖစ္တယ္  ဘယ္လုိေရးရင္ ဂႏၱဝင္ကဗ်ာ မျဖစ္ဘူး စတဲ့ တိက်ေသခ်ာတဲ့ နည္းစနစ္ေတြ ရွိပါတယ္ ။ ဂႏၱဝင္ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ျဖစ္\ ရ ဖုိ ့ အေသအခ်ာေလ့လာလုိ ့ရတဲ့ မူေတြ ရွိပါတယ္ ။
     ေခတ္ေပၚကဗ်ာ မွာေတာ့ ဘယ္လုိေရးမွ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ ျဖစ္တယ္ ၊ ဘယ္လုိေရးရင္ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး စသျဖင္ ့ ပုံေသနည္းစနစ္ေတြ မရွိပါဘူး ။ ရွိတယ္လုိ ့ေျပာလာခဲ့ရင္လည္း အဲဒါဟာ  ကဗ်ာအနုပညာကုိ ေဘာင္ခတ္\ အနားကြပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။
   ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ စကားေျပ ကဗ်ာျဖစ္လုိက္၊ ဘာသာစကား ကဗ်ာျဖစ္လုိက္ ၊ေကာ္လပ္ခ္ ကဗ်ာျဖစ္လုိက္၊ နီယုိ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ ျဖစ္လုိက္ ၊ ပုိ ့စ္ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာျဖစ္လုိက္ ၊ ကြန္ဆက္က်ဴရယ္ တံဆိပ္ကပ္လုိက္၊ကြန္တမ္ပလာရီ နာမည္ေပးလုိက္နဲ ့တီထြင္စမ္းသပ္မွဳထဲမွာ တဝဲလည္လည္နဲ ့ရွိပါတယ္ ။တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ တစ္ေနရာတည္းမွာ ရပ္မေနခ်င္ဘူး။ နယ္ေျမသစ္ကုိ ရွာေဖြတယ္ ။ လမ္းေဟာင္းကုိေဖာက္ထြက္တယ္ ။ေရွးရုိးအစြဲေတြကုိ လုံးဝခြ်တ္ခ်ျပီး အသစ္ဘက္ကုိ အားနဲ ့အင္နဲ ့ ထုိးေဖာက္ေနပါတယ္ ။တနည္းအားျဖင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ ေရြ  ့ေနတယ္ ။
    အဲဒီထဲကမွ တစ္ခ်ဳိ ့ကဗ်ာဆရာေတြက ကဗ်ာကုိေရးလုိက္တာပဲရွိျပီး ၊ ဘာကဗ်ာျဖစ္တယ္လုိ ့ ထူးထူးေထြေထြ ေခါင္းစဥ္တပ္ၾကတာမ်ဳိးမရွိေတာ့ပါဘူး။ဘာကဗ်ာအမ်ဳိးအစားျဖစ္တယ္\မယ္ဆုိတာကဗ်ာဖတ္သူရဲ ့
အလုပ္၊ ကဗ်ာေလ့လာသူေတြ ရဲ ့အလုပ္လုိ ့ ဆုိ\ေျပာလာၾကပါတယ္ ။
    တစ္ခ်ဳိ ့ကဗ်ာဆရာေတြ ကေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ စေရးကတည္းက ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေခါင္းစဥ္ေပး\တပ္ ျပီးေတာ့ ေရးလာၾကပါတယ္ ။ပုံသ႑န္ေတြ ေျပာင္္းလာတယ္ ။ အရင္က ေဒါင္လုိက္ကဗ်ာေတြသာ ေရးတဲ့ကဗ်ာဆရာေတြဟာအခုအျပား၊ ေလးေထာင့္ကဗ်ာေတြ ေရးလာၾကတယ္ ။ နိိမိတ္ပုံေတြ ေလွ်ာ့ခ်လာၾကတယ္။ စကားလုံးေရြးခ်ယ္သုံးနွဳန္းမွဳေတြ ထက္ ပုံသ႑န္ကုိ ဦးစားေပးေရးဖြဲ ့လာၾကတယ္ ။
  အဲဒီထဲကမွထုိးထြက္လာတဲ့၊ေရွ ့ေရာက္လာတဲ့ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြကေတာ့ဆရာ ေဇယ်ာလင္းခ်ျပခဲ့\ေနတဲ့ ဘာသာစကားကဗ်ာ၊ဆရာ  ျငိမ္ဏ္းေဝ ရဲ  ့ ရဲ ့ကြန္ဆက္က်ဴရယ္၊ဆရာ ေအာင္ရင္ျငိမ္းရဲ  ့နီယုိေမာ္ဒန္ အစရွိတဲ့ ကဗ်ာေတြျဖစ္ပါတယ္။
  ယခင္ေခၚေဝၚသုံးစြဲခဲ့တဲ ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကေန ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာဆုိတဲ့အေခၚအေဝၚကုိ ေျပာင္းလဲသုံးစြဲလာခဲ့ၾကပါတယ္ ။ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာမွ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာကဗ်ာပုံသ႑န္ေတြ ၊ မူဝါဒေတြ၊အဓိပါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ ့သူ ့လမ္းေၾကာင္းနဲ ့သူထင္ရွား\ေအာင္ျမင္\ ေနရာယူ\ရလာၾကပါတယ္ ။ အရင္က နိမိတ္ပုံေတြ ၊ ဘာသာစကားအလွေတြနဲ ့ ေရးဖြဲ ့ခဲ့ၾကတဲ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာ ဆုိသူေတြေတာင္ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာ ရဲ ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ဝင္ေရာက္ေရးသား ေနရာ ယူလာၾကပါတယ္။ 
    အရင္က ကဗ်ာဆုိရင္ ေခတ္ေပၚအာရုံခံစားမွဳ ၊ေခတ္ေပၚအာရုံခံစားပုံ၊ေခတ္ျပဳိင္အေၾကာင္းအရာ ဆုိတဲ့
စကားရပ္ေတြ ၊ အဓိပါယ္ေတြကုိ ကုိင္တြယ္သုံးစြဲလာရာကေန ဥာဏ္ပညာ၊ ေငြေၾကး၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ဖက္ရွင္ ၊ နည္းပညာ စသျဖင့္ ေခတ္ရဲ  ့အရိပ္အေယာင္၊ ေခတ္ရဲ ့ ၾသဇာလႊမ္းမုိးမွဳ ေတြကုိ အထူးတလည္ထည့္သြင္း\ခ်ဲ့ထြင္ ေရးသား လာၾကပါတယ္ ။
    တနည္းအားျဖင့္ ကဗ်ာဟာ ေရြ  ့လာပါတယ္ ။   ကဗ်ာဆရာဟာေရြ  ့လာပါတယ္ ။ဟုိယခင္က ကဗ်ာဟာ လူထုနဲ ့အလွမ္းေဝးတဲ့ အနုပညာ၊ ေတာ္ရုံ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ နားမလည္နုိင္တဲ့ ပညာရွိတုိ ့ပစၥည္းလုိ ့ေျပာ\ ဆုိ\ လက္ခံ ခဲ့ၾကဖူးပါတယ္ ။ အဲဒီၤလုိျဖစ္ေအာင္လည္္း ကဗ်ာဆရာေတြဟာ ကဗ်ာေတြထဲမွာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ လက္မခံနုိင္တဲ့ ၊ နားမလည္နုိင္တဲ့  နိမိတ္ပုံေတြ ၊ စကားလုံး ကုိ အျမဲတေစ၊ အစဥ္တစုိက္၊ မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းေရးသား ခဲ့ၾကပါတယ္ ။ ဘယ္သူမွ နားမလည္မလည္ ငါနားလည္လုိ ့ငါေရးတယ္ ဆုိတဲ့အဆုိကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာၾကီး ကုိင္စြဲ လာခဲ့ၾကဖူးပါတယ္ ။ ကဗ်ာေရးသူ နဲ ့ကဗ်ာဖတ္သူ ၾကားထဲမွာ ဆက္စပ္လုိ ့မရနုိင္ေလာင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
   အခုေတာ့ အဲဒီ အဆုိဟာ လုံးဝေျပာင္္းလဲ သြားခဲ့ပါျပီ ။ ကဗ်ာ ဟာ ကဗ်ာမဆန္ရဘူး ၊ ကဗ်ာထဲမွာအမ်ားနားလည္\သုံးဘာသာ စကားေတြကုိပဲ ထည့္သုံးသင့္တယ္ စတဲ့ အယူ အဆေတြ ဆီကုိ ဆုိက္ကပ္လာခဲ့ပါျပီ ။ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ၾကည့္\ ငဲ ့လာပါျပီ .။  ကဗ်ာဟာလူထုဆီကုိ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ ့စီးဆင္းလာခဲ့ပါျပီ ။  နိမိတ္ပုံေတြ ၊ဘာသာစကားအလွေတြ ေလွ်ာ့ခ် ကုန္ၾကပါျပီ ။ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ရင္းနီးစြာ ထိေတြ ့လာပါျပီ ။ အင္တာနက္သတင္း၊ ဆူနာမီ ၊စစ္ပြဲ ၊ ျငိမ္းခ်မ္ေရး စသျဖင့္ ကဗ်ာထဲ မွာ လူထုကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အထူးတလည္ ထည့္သြင္းေရးသားလာၾကပါျပီ .။
  အဲဒီလုိ ေျပာလုိက္လုိ ့ ကဗ်ာဟာ လြယ္လာျပီလုိ ့ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး ။ ကဗ်ာဟာ လြယ္လာတာမဟုတ္ဘဲ ကဗ်ာဖတ္သူကုိ ကဗ်ာထဲ ဝင္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။  ကဗ်ာဖတ္သူကုိအလုပ္ေပးလာတာျဖစ္ပါတယ္။ကဗ်ာဟာ လြတ္လပ္လာတယ္ ။ ကဗ်ာဟာ သူရဲေကာင္းဆန္္လာတယ္။ ကဗ်ာဟာ ဓါးတစ္လက္၊ က်ည္တစ္ေတာင့္ ၊ အုိေအစစ္ တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္ ။ကဗ်ာဟာ လူထုနဲ ့ေခတ္ကုိ တုိက္ရုိက္ဆက္သြယ္ေပးတဲ ့ၾကားခံနယ္\ပစၥည္း တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္ ။ 
    ကဗ်ာကုိ စပ္းသပ္ေရးသားလာတဲ့ လူေတြ မ်ားလာတယ္ ။ ကဗ်ာကုိ ရသစာေပတစ္ခု အျဖစ္ အေလးထားဖတ္လာတဲ့ လူေတြ မ်ားလာတယ္ ။ ကဗ်ာကုိ စိတ္ပါဝင္စားစြာေျပာဆုိေဆြးေႏြးလာတဲ့လူေတြမ်ားလာတယ္။ အရင္က ပုံသ႑န္ထဲမွ ာေရးနည္းဖြဲ ့နည္းေတြနဲ ့ ၾကီးျပင္းလာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဟာ လမ္းေဟာင္းကုိ ဆန္ ့က်င္လာတယ္ ။လမ္းသစ္ကုိ ရွာေဖြလာတယ္ ။ အရင္က ျမန္မာကဗ်ာ သက္သက္၊ ျမန္မာ ကဗ်ာဖတ္သူေတြ အတြက္ သက္သက္ကေန နုိင္ငံတကာကုိ ခ်ျပနုိင္တဲ့ ၊ နုိင္ငံတကာက လက္ခံလာတဲ့ ကဗ်ာေတြ အျဖစ္အသြင္ေျပာင္းလာတယ္ ။ ဒါဟာ ကဗ်ာရဲ  ့အေရြ  ့ျဖစ္ပါတယ္ ။ယေန ့လက္ရွိကဗ်ာ ျဖစ္ပါတယ္။

                                                               (၃)
             

 အခုတစ္ပါတ္ေတာ့ ယခင္ကဗ်ာေဆာင္းပါးမ်ားနွင့္မတူ ယခင္က ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ ေရးဖြဲ ့ျပီး ယခု ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာကုိတခုတ္တရ ေရးဖြဲ ့လာတဲ့ ဆရာေမာင္ၾကဴးရင့္ရဲ ့ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္နဲ ့ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္..။ ယခင္ ေမာင္ၾကဴးရင့္ရဲ  ့ကဗ်ာနဲ ့ယခု ေမာင္ၾကဴးရင္ ့ရဲ  ့ကဗ်ာကုိ နွဳိင္းယွဥ္ဖတ္ၾကည့္ၾကဖုိ ့ပါ..။

                                 ခင္ဗ်ားတုိ ့ကြ်န္ေတာ္တုိ ့ဘာလုပ္ၾကမလဲ

လူသားေတြရဲ ့အသက္ကုိ ကာကြယ္ေပးတဲ့ သဘာ၀ သူရဲေကာင္း ဒီေရေတာ
ျပႆနာ တစ္ခုအျဖစ္ကေန အဖုိးတန္ အရင္းအျမစ္တစ္ခုအျဖစ္ မေျပာင္းလဲသင့္ဘူးလား
ရႏၱပုိစာခ်ဳပ္၊ ကိႏၵီစာခ်ဳပ္ ၊ေအာင္ဆန္းအက္တလီ စာခ်ဳပ္ ၊ ပင္လုံစာခ်ဳပ္၊ နဳ- အက္တလီစာခ်ဳပ္
သမုိင္း၀င္ အထင္ကရ စာခ်ဳပ္ေတြထဲက  ၀ိဥာဥ္ေတြဟာ
လူသားေတြရဲ  ့ေနာက္ကုိ အရိပ္လုိတေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါေနတုန္းပဲလား
အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ အၾကာမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကေန အျခားကဗ်ာေဗဒေတြ  ေပၚလာတာ၊
ဘဏ္စနစ္မွာ ေအတီအမ္ေငြထုတ္စက္ေတြ ၊ အြန္လုိင္းဘဏ္စနစ္ေတြ၊ဘဏ္ကတ္ေတြ
ေပၚလာတာ
ကဗ်ာမွာ သီအုိရီသစ္ေတြေပၚလာတာနဲ ့ လူလုပ္ပစၥည္းသစ္ေတြ  ေပၚလာတာကုိ
ခင္ဗ်ားက `` ဒါ ကဗ်ာနဲ ့ ဘာဆုိင္လုိ ့တုံးကြာ´´ လုိ ့ ေျပာဦးမလုိ ့လား
Flart ကဗ်ာေရးနည္းဟာ လူလုပ္ပစၥည္းသစ္ အင္တာနက္ေၾကာင့္  ေပၚလာတာပဲ
ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒါဟာ ခင္ဗ်ားအတြက္ အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာတစ္ခုကုိ ထုတ္ျပတာပဲ
ပုံရိပ္ေတြ ၊ သေကၤတေတြ ၊ အရမ္းသြက္လက္၊ အရမ္းေပါမ်ား ၊ အရမ္းဆန္းၾကယ္
ကဗ်ာရဲ  ့စေပ့ဟာ က်ယ္လာျပီး နယ္ပယ္ အသီးသီးဟာ ကဗ်ာထဲကုိ စီး၀င္လာျပီ
ဒီကေန ့ေခတ္မွာ တစ္ေၾကာင္းသြား ကဗ်ာဟာ သမုိင္းနိဂုံးခ်ဳပ္သြားျပီ
ၿဂဳိလ္သစ္ ကမၻာသစ္ကုိရွာဖုိ ့ အာကာသလြန္းပ်ံရင္တစ္စင္းလုိ တည္ေဆာက္ၾကရမယ္
ကမၻာထဲမွာ မာသာထရီဆာလုိ သူေတာ္စင္ၾကယ္ပြင့္ေတြ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီ
ကမၻာထဲမွာ ေခ်ေဂြဗားရားလုိ ၊ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုိ၊ ဟုိခ်ီးမင္းလုိ သူရဲေကာင္းေတြ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီ
ကမၻာထဲမွာ  မူဆုိလီနီလုိ ၊ ဟစ္တလာလုိ ၊ ဘင္လာဒင္လုိ လူဆိုးလူမုိက္ေတြ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီ
ကမၻာထဲမွာ ျပဳျပင္စရာ ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းေတြက ေတာင္ေတြလုိ ပုံေနတုန္းပဲ
အထက္စီးယဥ္ေက်းမွဳက ကမၻာၾကီးရဲ ့လည္ပင္းကုိ ညွစ္ထားတုန္းပဲ
ဘယ္ေနရာ၊ဘယ္ေဒသ၊ ဘယ္နုိင္ငံျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္တုိင္းမွာ
စေပ့တုိင္းမွာ အလုိအပ္ဆုံးက ျငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ
ကဗ်ာဆရာအခ်င္းခ်င္း စစ္တုရင္ ထုိးျပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းၾကမွာလား
ကဗ်ာထက္အေရးၾကီးတဲ့အရာ အဲ့ဒါ ဘာလဲ မစဥ္းစားေတာ့ ဘူးလား
လူ  ့အဖြဲ ့အစည္းတစ္ရပ္လုံး အနဳပညာ ျဖစ္သြားတဲ့ေန ့ကုိ ေစာင့္ေနတယ္။
                                                                                 ၂၀-၅-၂၀၁၁ 


ကုိးကားစာရင္း

ေမာင္ၾကဴးရင္ ့၂၀၁၁ ကဗ်ာ
ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ ပင္လယ္နဲ ့ပတ္သက္ေနတဲ့ ရြက္ေတြ အမွာစာ
ေအာရင္ျင္ိမ္း      နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆနဲ႔ သြင္ျပင္လကၡဏာ တခ်ဳိ  ့
   

No comments: